تقدیر از خالق تقلید نامه

گروه فرهنگ و هنر:‌ داوود فتحعلی‌بیگی همزمان با مراسم رونمایی کتاب جدیدش «تقلیدنامه» به خاطر سال‌ها تلاش در عرصه تئاتر آیینی و سنتی تقدیر شد. به گزارش ایسنا، در این برنامه که عصر روز سه‌شنبه دهم آذرماه در تماشاخانه سنگلج برگزار شد، یاسر موحد دبیرکل بنیاد فردوسی به نمایندگی از این بنیاد لوح تقدیر و شاهنامه‌ای را به فتحعلی بیگی اهدا کرد.
کد خبر: ۲۹۸۲۴۸

همچنین جایزه‌ای از سوی منصور وفایی عضو هیأت‌مدیره بنیاد فردوسی و شاگرد با واسطه کمال‌الملک به این هنرمند تئاتر اهدا شد. در این مراسم که با حضور مسوولان و کارشناسان سازمان یونسکو برگزار شد، کتاب جدید فتحعلی بیگی با نام «تقلیدنامه» رونمایی شد.

این کتاب که توسط نشر قطره منتشر شده است مشتمل بر 3 نمایشنامه «عشق و جوانی»، «اپرت نیرنگ و اورنگ» و «نعیم و نعم» است.

در مراسم رونمایی این کتاب داوود فتحعلی بیگی گفت: قبل از انقلاب یک نسخه از تمام نمایش‌نامه‌هایی که اجرا می‌شد به شهربانی ارائه می‌شد و پس از انقلاب این آرشیو را به اداره تئاتر تحویل دادند. سال 63 که به اداره تئاتر آمدم با گونی‌هایی پر از پرونده نمایشنامه و مطلب روبه‌رو شدم که بعدها بخش عظیمی از این آثار به کتابخانه تئاترشهر منتقل شد. همه این آثار به عنوان اسناد تئاتری قابل چاپ است و از دل این آثار به خوبی می‌توان تاریخچه تئاتر ایران را بررسی کرد.

او علت انتشار این کتاب را در وهله نخست انتشار اسناد سیاه‌بازی کشور دانست و گفت: از سوی دیگر با چاپ این کتاب می‌توان شیوه کاری قدما، عناصر مورد استفاده آنان و... را مشخص کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها