نیوزیلند زیر آب می‌رود

بیچاره این رئیس جمهور نیوزیلند، زمانی که داشت در مورد گرمایش زمین در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک حرف می‌زد، بارها و بارها گفته بود که ممکن است دیگر جایی به نام نیوزیلند وجود نداشته باشد و آهای مردم یک کم دقت کنید که چه دارم می‌گویم.
کد خبر: ۲۹۷۸۹۷

جماعت سیاستمدار هم انگار نه انگار، همه محو ژانگولر بازی‌های معمر قذافی بودند و داشتند در مورد پاره کردن منشور سازمان ملل در برابر دیدگان دبیر سازمان ملل حرف می‌زدند.

این جریان گذشت تا بعد از دوسه ماه دانشمندان به طور قطعی اعلام کنند تا آخر قرن 21 نیوزیلند به زیر آب می‌رود. به نوشته ایسنا، مقامات نیوزیلند گفته‌اند بیش از یکصد کوه یخی از قطب جنوب در حال حرکت به سوی نیوزیلند هستند و این موضوع اگرچه یک رویداد نادر است، اما می‌تواند برای عبور و مرور کشتی‌ها مخاطره‌آمیز باشد.

در چند دهه اخیر تا حالا چنین اتفاقی رخ نداده بود که کوه‌های یخی به نیوزلند نزدیک شوند و مناطق ساحلی را تهدید کنند، اما به دلیل افزایش دمای هوا و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات ناخوشایند جوی این رویداد رخ داده است.

بر اساس تخمین و اندازه‌گیری محققان یخ شناس دانشگاه استرالیا، گستره برخی از این کوه‌های یخی تقریبا به 2 کیلومتر و برخی دیگر به اندازه استادیوم المپیک پکن می‌رسد.

با این حال، محققان بر این عقیده‌اند که اگر روند حرکت این کو‌ه‌های شناور یخی به سمت نیوزیلند با همین سرعت پیش رود، این احتمال وجود دارد که تا اواخر قرن حاضر این کشور به طور کامل به زیر آب رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها