مشکلات و بیماری‌ها

کد خبر: ۲۹۷۷۳۳
 همه انسان‌ها بنابه شرایط زندگی خود با مسائل و مشکلاتی مواجه می‌شوند، اما همگی دچار بیماری‌های گوناگون نمی‌شوند و این ناشی از وجود مشکلات نیست، بلکه ناشی از تلقی افراد و چگونگی تمرکز آنها بر مشکلات است.

گروهی که با بروز مشکلات خونشان به جوش می‌آید و آرامش خود را از دست می‌دهند، دچار فشار خون می‌شوند و با هورمون‌های پر از استرسی که درون خون می‌ریزد، رو به‌رو می‌شوند.

این روند تا حدی طبیعی است، اما اگر فرد سعی نکند مشکلات و موانع را نادیده بگیرد، باید بداند که هزینه این کار از دست دادن سلامت و خوشبختی اوست.

این گروه عموما پس از مدتی با انواع بیماری‌های جسمی‌ و انواع التهاب‌ها مواجه می‌شوند.

دیگر علائم این‌گونه روحیات نیز عبارتند از:

دردهایی که هر روز در جاهای گوناگون بدن می‌چرخد

‌ چاقی و مشکلات دستگاه گوارش

‌اختلالات خستگی و بی‌خوابی

‌تحریک‌پذیری و حساسیت بیش از حد، افسردگی و در نهایت پیری زودرس.

چنین افرادی مرتب در حالت دفاعی به سر می‌برند. احساس شکست می‌کند و با مشکلات در ذهن خود می‌جنگند. پس طبیعی است که انرژی و توان کافی برای حل مسائل و پیشرفت و خلاقیت در زندگی نخواهند داشت و مرتب درگیرتر می‌شوند.

گروه دوم آرامش خود را از دست نمی‌دهند و به جای تمرکز بر مشکل، بر راه‌حل‌های ممکن تمرکز می‌کنند.چنین افرادی 3 راه ممکن برای خود در نظر می‌گیرند و آگاهانه یکی را انتخاب می‌کنند که این 3 راه‌ عبارتند از:

‌ من مسوول این مشکلات هستم و قدرت و نیروی لازم را نیز برای برطرف کردن آنها دارم. سعی می‌کنم از مشکلات درس بگیرم تا در مراحل بعدی دچار آنها نشوم.

‌ من مسوول مشکلات ایجاد شده نیستم، پس می‌گذارم افرادی که آنها را ایجاد می‌کنند به آنها رسیدگی کنند و بیهوده خود را درگیر نمی‌کنم.

‌ شاید اصلا مشکلی وجود ندارد و این زاییده نگرش و طرز تفکر من است. پس سعی می‌کنم با تغییر دیدگاه و روحیه‌ام آن را نیز از سر راه بردارم.

گاهی اوقات می‌توان برای تمرکز بهتر بر راه‌حل‌های موجود، نیم‌ساعت در هوای روشن روز به پیاده‌روی رفت و سپس دید که انرژی برای مقابله با مسائل مضاعف می‌شود. یا یک دوش آب ولرم گرفت و تصور کرد که امور ناراحت‌کننده با جریان آب دچار ضعف و سستی می‌شوند و توان بیشتری برای برداشتن آنها از مسیر زندگی وجود دارد.

انتخاب با شماست. می‌خواهید از کدام گروه باشید؟ آیا می‌خواهید مشکلات شما را از پای درآورد و در پی آنها دچار انواع بیماری‌ها و التهابات جسمی ‌شوید یا این‌که با قدرت زندگی را احساس کنید؟

منبع: examiner.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها