اپرا گوشی‌ها را تسخیر می‌کند

دور دنیا در چند ثانیه

چه کسی فکرش را می‌کرد از میان این همه مرورگر در دنیای کامپیوتر مثل اکسپلورر و فایرفاکس و ...، مرورگر اپرا بتواند جای خود را در گوشی‌های موبایل باز کند و تبدیل به یکی از غول‌های نرم‌افزاری برای موبایل شود؟ کار با این برنامه در موبایل بسیار ساده است و همراه با آخرین تکنولوژی‌ها، روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شود. از آنجا که زبان برنامه‌نویسی این نرم‌افزار جاواست، به‌راحتی روی تمام گوشی‌ها نصب می‌شود و با توجه به استقبال زیاد مخاطبان، با هر نوع گوشی اعم از لمسی و ... کار می‌کند. اما در آخرین نگارش این برنامه چه چیزهایی افزوده شده و چه قابلیت‌هایی دارد؟
کد خبر: ۲۹۷۵۱۷

1 - طبق گفته شرکت سازنده، نگارش جدید این نرم‌افزار پوسته‌های زیباتری نسبت به نسخه قبلی دارد و شما می‌توانید این پوسته‌ها را عوض کنید و محیط نرم‌افزار را به‌دلخواه تغییر دهید.

2 - نسخه جدید ارتباط بهتری با امکانات جدید گوشی‌های روز برقرار می‌کند؛ به‌طوری که می‌توانید از همه امکانات گوشی (مثلا سنسور تغییر صفحه نمایش هنگام چرخش) نهایت استفاده را ببرید.

3 - سرورهای جدیدی در همه نقاط جهان تهیه شده است و این سرورها در همه قاره‌ها پخش شده‌اند تا در هر کشوری که هستید، نسبت به دیگر مرورگرها با سرعت خوب و قابل ملاحظه‌ای از اینترنت استفاده کنید.

4 - نسخه جدید اپرا مینی، صفحات را تا 90درصد فشرده می‌کند،  به‌گونه‌ای که در پهنای باند شما صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای خواهد شد (قابل توجه استفاده‌کنندگان از اینترنت موبایل در ایران) و این کار باعث پایین آمدن هزینه‌های بسیاری می‌شود.

5 - در نسخه جدید امکان ذخیره صفحات به‌صورت کامل وجود دارد، به‌طوری که به شما اجازه داده می‌شود که همه محتویات یک صفحه را در گوشی خود ذخیره کنید و در مکان‌هایی که اینترنت ندارند از این صفحات استفاده کنید.

همان‌طور که دیدید، امکانات جدیدی به این نرم‌افزار افزوده شده است. بد نیست سری هم منوها و قسمت‌های مختلف این برنامه بزنیم تا ببینیم کار کردن با آنها چطور است. پس با ما همراه باشید.

Opera Mini نگارش 4.2

پس از دریافت و نصب نسخه مربوط به گوشی خود، آن را اجرا کنید. ابتدا باید دسترسی اینترنتی خود را انتخاب کنید که می‌تواند از طریق GPRS باشد یا وایرلس و ... .

صفحه ابتدایی این برنامه مانند صفحه اصلی مرورگر مخصوص کامپیوتر این شرکت است. صفحه از 9قسمت مختلف تشکیل شده است و شما می‌توانید 9 سایت دلخواه و محبوب خود را به آن بیفزایید تا در کم‌ترین زمان ممکن و بدون تایپ کردن نشانی اینترنتی‌شان، به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید تصویری کوچک شده از ‌آن سایت را در این قسمت ببینید که محیط زیبایی را برای شما خلق خواهد کرد. برای افزودن یک سایت دیگر نیز کافی‌ است به یکی از خانه‌های خالی بروید و روی آن کلیک کنید و نشانی سایت را در آن بنویسید و Ok کنید. همچنین، برای تغییر یک نشانی به نشانی دیگر، از دکمه منو استفاده کنید ونشانی جدید را جایگزین کنید.

در بالای صفحه نمایش، نشانی جستجوگر مخصوص گوگول و سایت ویکی‌پدیا وجود دارد که در تمام صفحات و قسمت‌های مختلف این برنامه قابل دسترسی است و به شما کمک می‌کند تا در کم‌ترین زمان ممکن موضوعی را جستجو کنید و به نتیجه دلخواه برسید.

حالا یک سایت را باز کنید تا محتویات آن به نمایش در بیاید. خواهید دید کل سایت با چه سرعتی بارگذاری خواهد شد و این از خاصیت‌های فشرده‌سازی این برنامه است. بعد از باز شدن یک سایت می‌توانید اعمال گوناگونی روی آن انجام دهید. کافی‌ است دکمه منو را بزنید و کلیدهای جهت‌نما را به سمت پایین فشار دهید. خواهید دید که گزینه هایی همچون Bookmarks یا نشانه‌گذاری، History یا تاریخچه، ذخیره صفحات، تنظیمات و یافتن متن یا کلمه‌ای در صفحه، به‌نمایش درخواهد آمد. با توجه به این نوع نمایش، استفاده از منوهای تودرتو و سردرگم کننده برنامه‌های دیگر از بین رفته و آنها به سادگی هر چه تمام‌تر در دسترس قرار گرفته‌اند.

در قسمت تنظیمات این برنامه می‌توانید بخش نشان دادن عکس را فعال یا غیرفعال کنید و کیفیت آن را هنگام بارگذاری تعیین کنید. همچنین، گزینه‌هایی همچون دیدن به سبک گوشی‌های موبایل (دیدن صفحات در اندازه‌های کوچک)، تمام صفحه، صفحه عرضی، اندازه فونت‌ها، حریم خصوصی و ... قابل تنظیم هستند که می‌توانید به‌سلیقه و دلخواه خودتان آنها را پیکربندی کنید.

دیدیم که چطور نرم‌افزار کاملی در حجمی کوچک از یک برنامه گنجانده شده تا به‌راحتی بتوانید وب‌گردی کنید. اگر خواهان این نرم‌افزار هستید، یک نسخه از آن را از سایت سازنده آن، یعنی دریافت کنید:

http://www.opera.com/mini

 فقط توجه داشته باشید که گوشی مناسبی برای دانلود این برنامه انتخاب کنید تا بتوانید از بیشترین امکانات گوشی خود استفاده ببرید.

پژمان عاملی‌فرد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها