مالباختگان به پلیس‌آگاهی مراجعه کنند

دستگیری 4 کیف‌قاپ خشن

4 مرد جوان که به اتهام سرقت و کیف‌قاپی به صورت خشن و توأم با ضرب و شتم، دستگیر شدند ، همگی مجرد و دارای اعتیاد شدید به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه هستند.
کد خبر: ۲۹۷۰۵۴

به گزارش فارس ،‌ در آخرین روز تیر سال جاری دانشجوی 20 ساله‌ای به نام امیرحسین ، ساعت 22 با حضور در کلانتری 147 گلبرگ طی شکایتی افسر کلانتری را در جریان وقوع یک حادثه قرار داد.

این فرد مدعی شد: یک ساعت قبل برای کاری از منزل خارج شدم در نقطه تاریک و خلوتی از خیابان رشید واقع در منطقه تهرانپارس ، در یک چشم به هم زدن 4 جوان سوار بر 3 دستگاه موتورسیکلت هوندا مرا محاصره کردند و با تهدید چاقو به من حمله‌ ور شدند و گردنبند و گوشی تلفن همراه و پول نقد مرا سرقت کردند و پس از آن به سرعت از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و تحقیقات اولیه در کلانتری، به دستور هاشمیان ، دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران رسیدگی به پرونده به کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ محول شد.

کارآگاهان در اولین اقدامات خود با کمک شاکی اقدام به چهره‌نگاری از 4 سارق کردند اما نتیجه‌ای نگرفتند اما مشخصاتی که این جوان در اختیار افسر پرونده و تیم تحقیق قرار داد در روزهای بعد نیز که سرقت‌های مشابهی در نقاط مختلف محدوده شمال شرق تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی اعلام شد. مورد استفاده قرار گرفت.

کارآگاهان با جمع بندی اطلاعات به دست آمده از تعدادی از مالباختگان از طریق چهره‌نگاری و مشخصات ظاهری دیگر به سارق سابقه‌داری به نام سجاد مظنون شدند و در تاریخ 27 مهر امسال محل سکونت جدید این متهم را در محله تهرانپارس شناسایی و وی را دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند.

در اولین روز دستگیری سجاد با دعوت چند نفر از شکات همگی آنها او را به عنوان یکی از سارقان اموال خود معرفی کردند سجاد نیز به ناچار پس از آنکه خود را در برابر مالباختگانی مشاهده کرد که او را شناسایی کرده بودند به ناچار مجبور به اعتراف شد.

وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: چند ماه است که به اتفاق دوستانم علیرضا، احمد و حسن، با استفاده از 2 یا 3 دستگاه موتورسیکلت در خیابان‌ها و کوچه‌ها پرسه زده و در فرصت‌های مناسب از افراد سرقت می‌کردیم.

کارآگاهان فردای روز دستگیری سجاد یکی دیگر از سارقان به نام علیرضا 24 ساله را در داخل منزلش در منطقه تهرانپارس شناسایی و دستگیر کردند اما 2 متهم دیگر به اسامی حسن 25 ساله که سرکرده باند و از سارقان سابقه‌دار بود و احمد 22 ساله با اطلاع از دستگیری علیرضا و سجاد به اردبیل فرار کردند.

علیرضا و سجاد در اعترافات خود به ده‌ها فقره سرقت ، کیف ‌قاپی و زورگیری از شهروندان تهرانی اعتراف کردند که با دعوت از مالباختگانی که قبلاً اقدام به شکایت کرده بودند حدود 35 نفر از آنان این 2 نفر را به همراه سایر همدستانش به عنوان سارق اموال خود معرفی کردند.

کارآگاهان پایگاه چهارم همزمان با شناسایی مالباختگان، تحقیقات میدانی خود را در خصوص دستگیری 2 متهم متواری دنبال کردند تا اینکه در اواخر آبان اطلاعاتی مبنی بر اینکه حسن و احمد به تهران بازگشته و در منطقه خاک سفید مخفی شده‌اند در اختیار آنها قرار گرفت.

با اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی در ساعت 6 صبح دوم آذر پس از شناسایی مخفیگاه 2 متهم متواری در منطقه خاک سفید کارآگاهان با اخذ مجوز قضایی در یک عملیات غافلگیرانه احمد را در داخل مخفیگاهش در خیابان امین شناسایی و دستگیر کردند اما با ورود به آدرس دیگری در نزدیکی مخفیگاه احمد که عنوان شده بود مخفیگاه حسن است موفق به دستگیری سرکرده گروه نشدند.

با دستگیری احمد و به منظور جلوگیری از متواری شدن مجدد حسن تحقیقات کارآگاهان از احمد آغاز و تا قبل از ظهر همان روز با اطلاعاتی که احمد در اختیار کارآگاهان قرار داد حسن در منطقه خاک سفید شناسایی و در عملیات غافلگیرانه کارآگاهان پایگاه چهارم دستگیر شد.

حسن و احمد پس از انتقال به پایگاه چهارم با مدارک و مستندات و شواهد غیرقابل انکار موجود چاره‌ای جز اعتراف به ده‌ها فقره سرقت نداشتند.

4 متهم به زورگیری، کیف‌‌قاپی و گردنبندقاپی همگی مجرد و دارای اعتیاد شدید به مصرف موادمخدر از نوع شیشه هستند و در تحقیقات کارآگاهان پایگاه چهارم از محل سکونتشان نیز به عنوان افرادی شرور و مزاحم معرفی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها