تماس با سیب

غفار رحیمی: آیا بروز صدا در زانو هنگام خم و راست کردن آن الزاما نشانه بیماری است؟ یا می‌تواند به دلیل نوع راه رفتن، نشست و برخاست یا نوع کفش باشد؟
کد خبر: ۲۹۷۰۴۱

وجود صدا در زانو هنگام خم و راست کردن الزاما نشانه بیماری نیست ولی باید بدانید که در بعضی بیماری‌های زانو این اتفاق رخ می‌دهد. در بیماری‌های زانو علاوه بر صدا، باید به وجود تورم و قرمزی اطراف مفصل نیز توجه کنید. نوع راه رفتن و نشست و برخاست تاثیر چندانی روی زانو نمی‌گذارد. استفاده از کفش‌‌های نامناسب در صورتی روی زانوها اثر منفی می‌گذارد که برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند. از موارد دیگری که باعث آسیب به زانو و ایجاد صدای قژقژ در زانوها می‌شود بالا و پایین رفتن مداوم از پله‌ها بخصوص در افرادی که منازل دوبلکس دارند، می‌باشد.

رویا تربتی: ریزش مژه و ابرو تا چه حد طبیعی است و اگر از میزان طبیعی آن فراتر باشد مشکل از چیست؟ و راه درمان آن به چه صورت است؟

برای آن که بدانید ریزش مژه و ابرویتان در حد طبیعی است یا نه یک راه ساده این است که آن را با افراد هم‌سن و هم جنس خود مقایسه کنید. البته اگر ریزش تا حدی است که موجب خالی شدن ابرو یا مژه‌ها شده است، به طور حتم بیش از اندازه است. علل ریزش آنها بسیار متنوع است و نیاز به معاینه و آزمایش‌های تشخیصی دارد. علل ریزش ابرو عبارتند از: حاملگی، بیماری‌های تیروئیدی و مصرف قرص‌های پیشگیری از بارداری که پس از قطع آنها رویش مجدد روی خواهد داد. داروهای هورمونی مانند دانازول، پروژسترون،HCG و... نیز همین طور هستند. عفونت قارچی، شپش و سیفلیس، بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس، التهاب و بعضی از داروهای ضدفشارخون و ضدافسردگی، مصرف بیش از حد ویتامینA وB و خیلی از علل دیگر... برخی از مواردی که در بالا گفته شد موجب ریزش مژها هم می‌شوند. البته بیماری خوش‌خیم پلکی به نام بلفاریت نیز باعث ریزش مژه‌ها می‌شود و استفاده از مواد آرایشی غیراستاندارد نیز یک عامل مهم دیگر نیز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها