مهمان روز

مردانی دریادل

فاطمه امیری: «جام‌جم» دیروز پذیرای فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از امرای این نیرو بود. وجود روز هفتم آذر به نام روز نیروی دریایی شاید دلیل اصلی حضور این فرماندهان در جمع همکاران رسانه‌ای ما در روزنامه بود. امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست و بازدید خود از بخش‌های مختلف تحریریه و فنی روزنامه بر همکاری این نیرو با رسانه‌ها تاکید کرد و خواستار توجه ویژه به فعالیت‌های امنیتی، دفاعی و دستاوردهای نظامی و انعکاس آن در رسانه‌ها و حتی ساخت فیلم و سریال در مورد رشادت‌های جوانمردان این نیرو شد. امیر خوش‌اخلاق نیروی دریایی با حضور در «جام‌جم» در مصاحبه‌ای مطبوعاتی با ما از توان رزمی و اقتدار کسب شده طی این سال‌ها نیز سخن به میان آورد اما گلایه‌هایی را نیز در لابه‌لای سخنانش از مظلوم واقع شدن این نیروی جان برکف داشت.
کد خبر: ۲۹۶۹۳۹

شاید جالب باشد بدانید که یک عملیات نیروی دریایی 2 تا 3 ماه طول می‌کشد و پرسنل آن مجبور هستند در این مدت با حضور در آب‌ها به مرزبانی و حفظ امنیت کشور بپردازند. حضور در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر از وظایف نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است و این نیرو تا به امروز توانسته حضور خود را تا سطح بین‌المللی ارتقا داده و با حضور در آب‌های آزاد و خلیج عدن به مبارزه با دزدان دریایی سومالی بپردازد؛ دزدانی که چندی است در دریا به جولان پرداخته و منافع اقتصادی کشورها و تردد اقتصادی کشتی‌ها را دچار اختلال کرده‌اند. به گفته امیرسیاری این از افتخارات نیروی دریایی است که توانسته در مسیر مبارزه، لوح تقدیری را نیز از جوامع بین‌المللی دریافت کند. حضور چشمگیر نیروی دریایی در مرزبانی دریایی کشور، امروز ایران اسلامی را در شرایطی قرار داده که به عنوان قدرتی در منطقه، در ایجاد امنیت و تثبیت شرایط، حرف اول را در میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد.

حفاظت از تنگه هرمز به عنوان اصلی‌ترین آبراهه عبور کشتی‌های نفتکش که 60 درصد نفت دنیا را تامین می‌کند، و بهره‌گیری از توان بومی کشور در ساخت تجهیزات این نیرو در بخش سطحی و زیرسطحی هم‌اکنون بازخورد سیاسی، توانمندی کشور را در عرصه جهان به گونه‌ای مهیا کرده، که انجام هرگونه مانور نظامی که البته به گفته امیرسیاری تنها جنبه‌ آموزشی، دفاعی و تمرینی دارد، هرگونه حرکت غیردوستانه در منطقه را غیرممکن ساخته است.

حضور فرمانده یکی از بزرگ‌ترین تشکیلات ارتش جمهوری اسلامی در مجمع رسانه‌ای مکتوب که از جنس مردم و زبان گویای آنان است و بیان توانمندی‌های کسب شده، نشان داد که تک‌تک آحاد جامعه در سایه اقتدار جان‌ برکفان نیروهای مسلح کشور، بخصوص نیروی دریایی که در شمال و جنوب کشور در حال فعالیت هستند، می‌توانند با خیالی آسوده هرشب سر خود را بر بالین بگذارند و هیچ‌گونه نگرانی از تهدیدات رنگارنگی که امروز از گوشه و کنار مرزها و فرامرزها به گوش می‌رسد، نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها