بازیگری که به مرگ می‌خندید

گروه فرهنگ و هنر: دیروز بسیاری از هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون به خانه هنرمندان آمده بودند تا 365 روز پس از درگذشت احمد آقالو یاد و خاطره این بازیگر را زنده نگه دارند. سال گذشته بود که عقربه‌های ساعت عمر آقالو درست راس ساعت 21و 35 دقیقه روز سوم آذر از حرکت باز ایستاد تا جای او در تئاتر ایران خالی بماند.
کد خبر: ۲۹۶۹۰۶

«هنرمندی بزرگ، انسانی عزیز و دوست‌داشتنی»؛ این صفت‌ها را رضا بابک بازیگر و دوست قدیمی آقالو در ابتدای مراسم بر زبان آورد تا ویژگی‌های شخصیتی او را گوشزد کند. آقالو به گفته بابک «پر از تنهایی و طنز» بود.

نوبت که به رضا کیانیان رسید او صحبت هایش را با سلام به احمد آقالو آغاز کرد.او با اشاره به عکسی از احمد آقالو که روی صحنه تالار بتهوون گذاشته شده بود، گفت: «اینجا که نشسته بودم، دیدم این عکس او بی‌مناسبت نیست. اصلا نمی‌شود او را بدون لبخند تصور کرد. او در این عکس، هم می‌خندد و هم به یک قدم آن‌سوتر نگاه می‌کند. یک قدم آن‌سوتر، مرگ است و من از زمانی که او را ‌شناختم،متوجه شدم که او همیشه به مرگ می‌خندد.»

میکائیل شهرستانی دیگر هنرمندی بود که در این مراسم از آقالو، هنر و شخصیتش تعریف کرد: «احمد جایی برای گریستن باقی نمی‌گذاشت، او حتی در روزهای آخر زندگی درد و رنجش را انکار می‌کرد و برخلاف سایرین با بیماری اش نمی‌جنگید چون مرگ را بخشی از زندگی و هستی می‌دید.»

احمد آقالو در سن 59 سالگی و بر اثر بیماری سرطان خون دار فانی را وداع گفت.

جدا از همه این صحبت‌ها برنامه دیروز هنرمندان برای بزرگداشت احمد آقالو یک کلیپ دیدنی داشت.در این کلیپ تصاویری از خانه و زندگی آقالو پخش شد.نکته جالب این فیلم پخش پیغام‌هایی بود که هنرمندانی چون هما روستا، گلاب آدینه، ژاله علو و رضا کیانیان روی پیغام‌گیر تلفن او گذاشته بودند.

محمد حسین صوفی معاون صدا، دکتر خجسته معاونت سابق صدا و معاون برنامه‌ریزی و نظارت صداوسیما، محمود زنده‌نام مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو از جمله مسوولانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها