مهمان روز

مردی با 33 قهرمانی

حجت‌اله اکبرآبادی: علی پروین شخصیت منحصر به فردی دارد، مردی که در فوتبال ایران همه کاره بوده و هست، هر چند این روزها دلش پر است اما بازهم وقتی پای مسائل فوتبالی به میان می‌آید، نمی‌تواند سکوت اختیار کرده و بی‌خیال ماجرا شود. برای همین نیز وقتی از فوتبال صحبت می‌کند صورتش از حرارت گل می‌اندازد و حرف‌هایش برآمده از اعتقادی درونی است. مردی که 33 قهرمانی تاریخی را در ویترین افتخارات خود جای داده است ؛ از قهرمانی با پیکان در سال 1348 تا آخرین آن در سال 1383 که با قهرمانی سرخ پوشان (آذربایجان) زمینه حضور این تیم در لیگ دسته یک را فراهم آورد. هر چند پروین تاکنون در زندگی فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و سینه‌اش مالامال خاطرات خوب و بکر فوتبالی است، اما همچنان جدا شده از مردم نیست و در کارهای خیر پیشقدم است.
کد خبر: ۲۹۶۷۳۵

با او گپ و گفت زدن حلاوت‌های خاص خود را دارد، برای آن‌که کلمات و جملاتش را در زرورق نمی‌پیچد و راحت و شیرین به اظهارنظر می‌پردازد. هر چند که از مدت‌ها پیش تصمیم داشتیم با علی آقا هم صحبت شویم و نظراتش را درباره مسائل مختلف فوتبال از تیم ملی گرفته تا وضعیت باشگاه پرسپولیس و.. منعکس سازیم، اما هر بار پروین همچون ماهی از دستانمان لیز می‌خورد تا سرانجام با حضور غیر مترقبه خود در محل کار وی، مرد پرافتخار فوتبال ایران را در مقابل عمل انجام شده قرار دادیم.

علی پروین در این مصاحبه که مشروح آن در صفحه 7 فردا پنجشنبه به چاپ خواهد رسید، رک و بی‌پرده صحبت کرد، هر چند تاکید داشت بعضی از حرف‌هایش را ننویسم تا برایش در این شرایط جنجال درست نشود. البته ما نیز این درخواست علی آقا را اجابت کردیم اما باقی صحبت‌هایش را برای اطلاع شما خوبان به رشته تحریر درآوردیم تا از ما خرده نگیرید که چرا با علی آقا مصاحبه‌ای خنثی انجام داده‌ایم.

شاید باورتان نشود، خود من از کسانی بوده‌ام که از منظر دیگری به عملکرد علی پروین نگاه کرده و انتقادهایی را نیز متوجه‌اش کرده‌ام، اما وقتی از نزدیک با وی همکلام می‌شوید، به عینه در می‌یابید که تفکراتش برای رشد و توسعه فوتبال منطقی است، بویژه این‌که وی در مسائل فوتبالی زیرک و با هوش است و بعید به نظر می‌رسد نکته‌ای از دیدش پنهان بماند. برای همین نیز هست که می‌گوید، فوتبال ایران از آسیا عقب افتاده و نباید یک روز را نیز در راه موفقیت و بهروزی فوتبال ملی از دست داد. مردی که به عنوان سرمربی تیم قهرمان بازی‌های آسیایی 1990 چین، از نظر دور نمی‌دارد که در آنجا تیم با چاشنی شانس قهرمان شد و در همان زمان در جلسه‌ای به حسن غفوری‌فرد (رئیس سازمان) گوشزد کرده است که در کانون رقابت نمی‌توان انتظار داشت موتورگازی با موتور جت برابری کند.

به هر حال برای آن‌که از جزئیات بیشتر نظرات علی پروین اطلاع حاصل کنید شما را دعوت می‌کنیم به خواندن مشروح مصاحبه ما با وی در صفحه 7 پنجشنبه جام‌جم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها