براده‌ها

سفرنامه افغانستان

ایسنا: رضا امیرخانی نویسنده کشورمان که حدود یک ماه پیش سفری به افغانستان داشته است این روزها مشغول نگارش سفرنامه افغانستان است. «من او»، «از به»، «بیوتن» و «داستان سیستان»، از جمله آثار منتشرشده‌ امیرخانی هستند.
کد خبر: ۲۹۶۷۰۶

هفته فرهنگی ایران در سنگال

جام‌جم: به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، هفته فرهنگی ایران در بهمن ماه در سنگال برگزار می‌شود.

گردهمایی هنرجویان پیشتاز شاهد

جام‌جم: به گفته محمدرضا گروسی مدیر کل فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران، هنرجویان پیشتاز شاهد و ایثارگر از 5 آذر با حضور در یک دوره کارگاهی در 6 رشته نقاشی، گرافیک، کاریکاتور، نگارگری، عکاسی و خوشنویسیبه تبادل نظر و ارائه آثار می‌پردازند.

بزرگداشت غلامحسین یوسفی

فارس: همزمان با فرا رسیدن 14 آذر نوزدهمین سالمرگ غلامحسین یوسفی همراه با برپایی یک مراسم بزرگداشت در موسسه میراث مکتوب، ارج‌‌نامه این استاد زبان و ادبیات فارسی با قلم اساتید نامدار هم روزگامان رونمایی می‌شود.

روزنه‌ای به رنگ‌های سهراب

جام‌جم: نمایشگاه مروری بر نقاشی‌های سهراب سپهری با عنوان روزنه‌ای به رنگ 9 آذر در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه که تا اول بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت، بیش از 100 اثر از آثار این هنرمند به نمایش درمی‌آید که تعدادی از این آثار برای اولین‌بار در معرضدید عموم قرار خواهد گرفت.

سماع خطوط در «امروز»

جام‌جم: مجموعه خوشنویسی محسن دایی‌نبی با عنوان سماع خط از 6 آذر در گالری امروز برپا می‌شود.

کنسرت خنیا در نیاوران

جام‌جم: کنسرت گروه خُنیا روزهای 19 و 20 آذر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. در این برنامه قطعاتی در دستگاه‌های اصفهان و چهارگاه نواخته خواهند شد.

بازی استریندبرگ در تالار مولوی

جام‌جم: نمایش بازی استریندبرگ نوشته دورنمات با کارگردانی مژگان خالقی از 8 آذر در سالن کوچک مولوی اجرا می‌شود. این نمایش که ترجمه آن را حمید سمندریان انجام داده، داستان زن و مردی را بیان می‌کند که در بیست و پنجمین سالگرد ازدواجشان، گذشته خود را مرور می‌کنند.

سراج در آلمان می‌خواند

فارس: حسام‌الدین سراج به همراه گروه بیدل از 8 آذر در3 شهر آلمان به اجرای برنامه می‌پردازد. در این کنسرت ها، قطعاتی از آلبوم‌های قصه گیسو و رویای وصل اجرا خواهد شد.

تمدید کنسرت گروه چکاوک

جام‌جم: اجرای گروه چکاوک به سرپرستی رضا شایسته و خوانندگی مصطفی مداحی و نوازندگی میلاد کیایی در تالار وحدت تمدید شد. در این کنسرت که 7 آذر ساعت 20 اجرا خواهد شد، آثاری از اساتید موسیقی ساز ویولن در 2بخشبه اجرا گذاشته می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی تئاتر محیطی

جام‌جم: در ششمین روز از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری تئاتر بانوان، کارگاه آموزشی تئاتر محیطی با حضور الیزابت زانن از هلند در آمفی تئاتر خانه تئاتر برگزار می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که امروز ساعت 30/10 برگزار می‌شود، این مدرس تئاتر، تجربه‌های نو در تئاتر خیابانی اروپا راآموزش می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها