اتفاق روز

اتفاق نجات‌بخش

جهان‌: این عکس تنها یک عکس یادگاری از نوزادانی نیست که والدینشان بخواهند در آلبوم خانوادگی‌‌اشان نگهداری کنند. این دو نوزاد هنگام به دنیا آمدن در 2 دستگاه جداگانه انکوباتور (دستگاهی که برای نوزادانی که زودتر از موعد مقرر به دنیا می‌آیند استفاده می‌شود) نگهداری می‌شدند و پزشکان گفته بودند تنها یکی از آنها زنده خواهد ماند؛ اما ماجرا از جایی آغاز شد که یکی از پرستاران بخش نوزادان، دو کودک نوزاد را برخلاف مقررات بیمارستان در یک دستگاه انکوباتور قرار داد و برای این کار حتی با مسوولان بیمارستان درگیر شد.
کد خبر: ۲۹۶۵۹۲

زمانی که آنها در یک دستگاه قرار گرفتند، دست نوزاد سالم‌تر، به گونه‌ای روی خواهرش قرار گرفت که انگار خواهرش را در آغوش گرفته بود. از آن به بعد ضربان قلب نوزاد کوچک‌تر و بیمار، شروع به عادی شدن کرد و دمای بدن او بالا رفت و شکل عادی گرفت. پس از مدتی، هر دوی آنها زنده ماندند و به طور طبیعی رشد کردند.

دو خواهر دو قلو به خانه رفتند و حتی در یک تختخواب باهم یکجا خوابیدند. مسوولان بیمارستان زمانی که متوجه اثر ناشی از کنار هم قرار گرفتن این دو نوزاد شدند، در مقررات خود تغییراتی به وجود آوردند. حالا تمامی دوقلوها؛ حتی چند قلوها را در یک تخت یا انکوباتور در کنار هم و نزدیک هم می‌خوابانند!

دکتر مارک کتز، عضو هیات مدیره موسسه مشاوره شانتی در آمریکا به سان می‌گوید: در آغوش گرفتن می‌تواند در محدوده ذهنی یک فرد موجب تغییراتی شود و به آنها از لحاظ پزشکی کمک کند. بالاتر از همه این‌که، این کار هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد و شما برای گرفتن چنین مداوایی، احتیاج به رفتن نزد دکتر ندارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها