گیشه

تب «نیش و زنبور» تند شد

گروه رسانه: امروز سینماها به مناسبت سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) تعطیل است، به همین دلیل اکران فیلم‌های جدید از امشب آغاز می‌شود. فیلم‌های «چهره به چهره» ساخته علی ژکان و از تولیدات سیمافیلم، «پنالتی» به کارگردانی انسیه شاه‌حسینی و «ماه وش» ساخته محمد درمنش از امشب آغاز می‌شود. ژکان فیلم «چهره به چهره» را در ژانر پلیسی با حضور جمشید هاشم‌پور 2 سال پیش مقابل دوربین برد. پنالتی را شاه‌حسینی سال گذشته در جنوب کشور ساخت. او با این فیلم، دین خود را به جوانان جنوب و آنهایی که در زمان جنگ کودک بودند، ادا کرده است. درمنش هم فیلم ماه وش را چند سال پیش، براساس زندگی یک بازیگر قبل از انقلاب ساخت؛ اما این فیلم تاکنون نتوانست اکران عمومی بگیرد و درمنش در جلسه نمایش خصوصی این فیلم که چند روز پیش برگزار شد، گفت برخی برای این فیلم حاشیه‌هایی به وجود آوردند، تا ماه وش اکران نشود.
کد خبر: ۲۹۵۰۹۸

اکران این فیلم‌ها در شرایطی در چند سینمای محدود آغاز می‌شود که هفته گذشته با اکران فیلم‌های «محاکمه در خیابان» و «نیش و زنبور» گیشه سینماها رونق گرفتند و این فیلم‌ها در 6 روز اول اکران توانستند فروش خود را از مرز 100 میلیون تومان عبور دهند. فیلم نیش و زنبور را حمیدرضا صلاحمند براساس فیلمنامه‌ای از سروش صحت کارگردانی کرده است. صلاحمند که در پرونده کاری خود، ساخت فیلم «زمانه» را دارد، در دومین فیلم خود، داستانی کمیک را با حضور بازیگرانی مانند رضا کیانیان و رضا عطاران مقابل دوربین برده است. شاید او در زمان ساخت این فیلم، اصلا فکر نمی‌کرد که این فیلم در 6 روز اول نمایش، حدود 110 میلیون تومان بفروشد. بسیاری از کارشناسان سینما فروش خوب این فیلم را حضور کیانیان و عطاران می‌دانند که برای اولین بار کنار هم در یک فیلم بازی کرده‌اند. به احتمال زیاد، این دو بازیگر به زوجی موفق در فیلم‌های کمیک تبدیل خواهند شد، البته اگر کیانیان بازهم تمایل به بازی در فیلم‌های طنز داشته باشد. فیلم «محاکمه در خیابان» هم با استقبال خوبی از طرف مردم روبه‌رو شده است. این فیلم از هفته گذشته تاکنون حدود 100 میلیون تومان فروخته است.

با اکران فیلم‌های جدید دیگر نباید انتظار داشت فیلم‌هایی مانند «آقای هفت رنگ» بتوانند فروش خود را تغییر قابل ملاحظه‌ای بدهند. این فیلم در 26 روز نمایش حدود 225 میلیون تومان فروخته است. آقای هفت رنگ کم‌فروش‌ترین فیلمی است که در سال‌های اخیر حسین فرحبخش تهیه کرده است. فیلم «کتاب قانون» پس از 40 روز نمایش، فروش خود را به 540 میلیون رسانده است و فیلم «دو خواهر» در تهران فروش خود را به 900 میلیون تومان رساند.

تسخیر لانه جاسوسی فیلم می‌شود

معاونت سینمایی به عباس رافعی و قاسم جعفری مجوز داد تا فیلم‌های جدیدشان را بسازند. عباس رافعی تصمیم دارد فیلم «در جستجوی کرایس» را با موضوع تسخیر لانه جاسوسی بسازد و قاسم جعفری هم فیلم سیاه و سفید را در ژانر اجتماعی مقابل دوربین خواهد برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها