رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا(ع):

همه به اقیانوس معرفت امام بپیوندند

گروه فرهنگ وهنر: در حالی که در 2 روز گذشته بیش از 2 میلیون مسافر به مشهد مقدس سفر کرده و حرم رضوی پذیرای 5 میلیون زائر بوده است، شهر مشهد شامگاه پنجشنبه میزبان برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی وهنری امام رضا (ع) بود. در این مراسم، رئیس جمهور در سخنانی ضمن آن که خواستار شتاب بخشی در توسعه این جشنواره فرهنگی وهنری شد، تاکید کرد: عاشقان بسیاری از نقاط گوناگون ایران و جهان با زبان و از زاویه نگاه خود با امام هشتم مشغول گفتگو هستند و هر فردی درخواست‌های خود را با امام رضا از درخواست‌های جزئی تا مسائل بین‌المللی مطرح می‌کند.
کد خبر: ۲۹۱۰۱۰

به گزارش خبرنگار جام‌جم، دکتراحمدی‌نژاد با طرح این سوال که این‌که امام حرف همه را می‌شنود و پاسخ همه را می‌دهد نشانه چیست،اظهار کرد: آیا پاسخ این سوال غیر از این است که این امر یک تجلی از خدای متعال است چرا که انسان‌ها همه محدود هستند.

وی ادامه داد: امام تجلی نام و کمال پروردگار و زیباترین هدیه خدا به بشر و رحمت و حلقه اتصال هسته‌ای با خداوند متعال است.

رئیس جمهور، امام رضا(ع) را واسطه فیض الهی دانست و افزود: راهی برای شناخت خدا و نزدیکی به او جز از راه امام وجود ندارد و خدا از روی رحمت می‌خواهد خود را معرفی کند؛ لذا امام را آفرید و اگر امام نباشد راهی برای شناخت خدا و حتی بالاتر از آن راهی برای ارتباط درست با خدا وجود ندارد؛ لذا خداوند امام را مورد لطف و رحمت خود قرار داد تا همه انسان‌ها از او بهره ببرند.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی - هنری امام رضا (ع) گفت: خدا را شاکریم که جشنواره بزرگ رضوی با هدف شناخت امام، ترویج فرهنگ امامت، ترویج فرهنگ ولایت و زمینه شکوفایی دل‌های ایمانی و الهی برگزار شد و این یک فرصت ارزشمند برای همه هنرمندان، ادیبان، متفکران و اهل نظر است تا همه یک اقیانوس شوند و زیبایی‌های بی‌پایان امام را در معرض دید دیگران قرار دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: این جشنواره تنها مختص به یک گروه، جغرافیا و یک رشته فرهنگی و ادبی نیست و باید همه رشته‌های فرهنگی در این جشنواره فعال شوند و همه باید به یاد امام باشند و این امر شدنی است.

در این مراسم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از رشد 30 درصدی آثار رسیده به هفتمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) نسبت به سال‌های قبل خبر داد و افزود: این جشنواره با برگزاری در3 بخش بین‌المللی، ملی و ویژه امسال در مقایسه با سال گذشته در دریافت آثار با رشد 30 درصدی مواجه شده است.

سید محمد حسینی با اشاره به جهانی برگزار شدن این جشنواره توضیح داد: جشنواره فرهنگی وهنری امام رضا در 20 کشور خارجی در بخش بین‌الملل و در بخش ویژه در جهت شناسایی مسیر حرکت امام رضا (ع) با عنوان جاده ولایت برگزار شد.

از سوی دیگر به گزارش مهر، در حاشیه جشنواره امام رضا(ع)، دبیر این رویداد فرهنگی و هنری با اعلام این‌که تولید 38هزار اثر فرهنگی و هنری نتیجه کار هفتمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) بوده است، توضیح داد: آثار تولید شده در این جشنواره با نظارت بیش از 200 عضو هیات علمی و 150 داور بررسی شده است.

جواد جعفری افزود: برگزاری این جشنواره تاثیر چشمگیری بر عرصه فرهنگ و هنر در کشور داشته است و با حضور در 20 کشور دنیا، توانسته است معنویت، اتحاد، انسجام و همدلی که در فرهنگ رضوی موج می‌زند را به سایر کشورها منتقل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها