نرگس م؛ 45 ساله هستم و حدود چهار پنج سال است که گاهی اطراف ناخن‌هایم پوسته پوسته می‌شود؛ البته بعد از گذشت چند روز خودبه‌خود خوب می‌شود. مشکل دوم این است که سر برخی از ناخن‌هایم دوتایی می‌شود. علت این مشکل چیست و چه درمانی را توصیه می‌کنید؟
کد خبر: ۲۸۹۲۴۴

تماس مکرر دست‌ها با آب و مواد شوینده باعث این حالت‌ها می‌شود که با استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و دستکش می‌توان از آن جلوگیری کرد. یکی دیگر از علت‌های پوسته‌‌پوسته شدن اطراف ناخن، کمبود ویتامین A است. می‌توان با مصرف غذاهایی که ویتامین A بیشتری دارند مانند جگر، شیر، تخم‌مرغ و سبزیجات سبز و زرد، از بروز آن جلوگیری کرد. اگر استفاده از روش‌های بالا موثر نبود، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

رضا لطیفی؛ آیا واقعا خوردن مایعات یا مواد غذایی که حاوی ویتامینC هستند، در روند بهبود بیماری‌هایی چون آنفلوآنزا و سرماخوردگی موثر است یا تنها برای مقاوم‌سازی بدن در دوره بیماری تجویز می‌شود؟ اصولا آیا هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کرد؟

هنگام ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا، توصیه می‌شود که در چند روز اول مایعات بیشتری بنوشید که شامل آبمیوه، سبزیجات یا شیر است. این که کدام آبمیوه با چه محتوای ویتامینی را استفاده کنیم، فرق چندانی ندارد و در انتخاب آن آزاد هستید. ضمنا لازم نیست رژیم غذایی خاصی داشته باشید؛ مگر آن که دچار عوارضی چون گلودرد شوید. در این حالت بهتر است غذاهایی را که اثر تحریکی بر گلو دارند مثل سرخ‌کردنی‌ها، کمتر مصرف کنید تا دچار تشدید درد یا سرفه نشوید.

زهره راد؛ خواسته بودید درباره عوارضی که تایپیست‌ها پس از سال‌ها کار به آن دچار می‌شوند بنویسیم. این موضوع به تحریریه سیب ارائه شد تا در شماره‌های بعد به آن پرداخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها