خوابگاه‌ها همیشه و تا زمانی که اسکلت‌شان سرپا بوده، به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. نوعی از خوابگاه که به آسایشگاه سربازان معروف بوده‌اند، در زمان جنگ‌ها مخصوصا جنگ جهانی‌های اول و دوم، نقش مهمی‌ را در پیشبرد جنگ بازی می‌کردند. ساختمان‌های قدیمی‌ و کمپ‌های فلزی، زمانی محل استراحت سربازان خودی بودند و بعد از اشغال کشورها آنها همچنان به وظیفه تاریخی‌شان عمل کرده و این بار استراحتگاه سربازان دشمن می‌شدند.
کد خبر: ۲۸۸۶۹۹

حتی در کشورهایی که آنقدرها درگیر جنگ نبوده‌اند هم آسایشگاه‌های قدیمی‌ مربوط به زمان جنگ هنوز سرپا هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلا در «کمرون‌هایلند»، کوهستانی‌ترین بخش مالزی، کمپ‌های فلزی بسیاری هستند که هنوز به عنوان خوابگاه استفاده می‌شوند. این بار نه برای پناه دادن سربازها، بلکه برای توریست‌هایی که می‌خواهند ارزان سفر کنند و این کمپ‌های بالای کوه، بهترین جا برای گذراندن روزهای بارانی کوهستان است.

پانسیون‌های آزاد هم نوع دیگری از خوابگاه‌ها هستند که شما را با هر شرایطی می‌پذیرند. البته هزینه‌هایشان بالاتر از خوابگاه‌های دولتی است و امنیت وسایل‌تان هم آنچنان تامین‌شده نیست. برای این‌که مهمانان اتاق‌ها ثابت نیستند و هم‌اتاقی‌ها هر چند هفته یک بار جایشان را به یک آدم جدید می‌دهند.

اما خوابگاه‌های دانشجویی که یک جورهایی سردسته همه انواع خوابگاه‌ها به حساب می‌آیند هم شرایط و قیمت‌های خاص خودشان را دارند. مثلا اگر دانشجوی دکترا در یکی از دانشگاه‌های دولتی و معتبر باشید، احتمالا صاحب یک اتاق خصوصی یا در حالت نه‌چندان خوبش، صاحب یک اتاق 2 تخته با یک هم‌اتاقی می‌شوید.

اما خوابگاه‌های خصوصی هم می‌توانند بسیاری از نیازهای شما را رفع کنند. فقط تنها کاری که باید بکنید این است که یک بابای پولدار و دست به جیب داشته باشید.

بعضی خوابگاه‌های دولتی هم هستند که مخصوص آدم‌های متاهل ساخته شده‌اند و اسمشان «خوابگاه‌های متاهلی» است. در این نوع خوابگاه‌ها هر کس سرش به کار خودش است و از آن همه شیطنت و بچه‌بازی که در خوابگاه‌های دانشجویی اتفاق می‌افتد خبری نیست.

به هر حال خوابگاه‌ها، خانه‌های موقتی هستند که باید دیر یا زود از آنها دل کند. عده‌ای ازدواج می‌کنند و سرپناه جدیدی برای خودشان می‌سازند، بعضی‌ها به آغوش گرم خانواده برمی‌گردند و عده‌ای هم خانه‌ای برای خودشان اجاره می‌کنند و زندگی مجردی‌شان را آغاز می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها