‌می‌خواستم از سردار شهید شوشتری بنویسم که در اقدام تروریستی دیروز در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید که یکی از دوستان بسیار نزدیکش از فروتنی‌هایش برایم گفت، از محبوبیتش بین همرزمانش، از افتادگی و همتش، از تلاشش برای وحدت شیعه و سنی و از الفتش با بزرگان اهل تسنن.
کد خبر: ۲۸۷۷۲۲

سردار شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه از فرماندهان پرافتخار و یادگاران نامدار دفاع مقدس محسوب می‌شود که چه قبل از انقلاب و چه در دوران بعد از انقلاب با مبارزه و رزم همنشین بود.

وی در دوران قبل از انقلاب با ارادت ویژه‌ای که نسبت به رهبر معظم انقلاب داشت، به طور مرتب در جلسات ایشان شرکت می‌کرد و به این طریق با فضای مبارزه ارتباط داشت. او در دوران پس از انقلاب و مخصوصا در زمان دفاع مقدس نیز در عملیات‌های مختلف خصوصا در جبهه جنوب حضور فعال داشت.

سردار شوشتری که افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود دارد، در اکثر عملیات‌ها با مسوولیت‌های مختلف بویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضور فعال داشت که 7 بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود و به این ترتیب افتخار جانبازی برگ زرین دیگری را بر این کتاب زندگی سراسر مجاهدت او به ارمغان آورد.

با وقوع عملیات مرصاد وی به توصیه مقام رهبری مسوولیت این عملیات غرورآفرین را به عهده گرفت و به نقل از شهید صیاد شیرازی، فرماندهی خوبی از خود به نمایش گذاشت تا جایی که در تماس مرحوم حاج سیداحمد خمینی با وی و ابلاغ گزارش پیشرفت عملیات توسط آن مرحوم به امام خمینی(ره)‌، حضرت امام خطاب به سردار شوشتری می‌فرمایند: در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم، اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعا شما را شفاعت خواهم کرد.

فرماندهی لشگر 5 قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسوولیت‌های این فرمانده بزرگ و شهید والامقام است. وی از اول فروردین 88 نیز با حفظ سمت، فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را عهده‌دار و موفق شد با تلاشی پیگیر و مجاهدتی خستگی‌ناپذیر ایجاد اتحاد بین طوایف شیعه و سنی را در این استان به افتخارات خود بیفزاید.

سردار شهید نورعلی شوشتری که سال‌های متمادی منصب خادمی افتخاری بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) را نیز به عهده داشت، بارها در جمع همرزمانش گفته بود آرزو دارم در میدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تکه‌تکه شود.

عباس محمدنژاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها