دو نامه‌ای که می‌خوانید، یعنی نامه شقایق م. و ماجده، گرچه دو نامه متفاوت هستند، ولی به لحاظ مضمونی کاملا شبیه به هم‌اند. شقایق در نامه‌اش از همان مشکلی حرف زده که ماجده را واداشته برای سهند نامه بنویسد. شقایق در این نامه از مشکل پدر و مادرش برای پذیرش رشته دانشگاهی‌اش گفته و مسائلی که با آن روبه‌رو شده است. ماجده نیز حرف‌هایی به سهند زده که به نوعی جواب شقایق هم هست. این روزها خیلی‌ها گرفتار چنین مشکلاتی هستند. پس هم برای شقایق بنویسید، هم اگر مشکلی از این دست دارید ما را بی‌خبر نگذارید.
کد خبر: ۲۸۷۱۷۳

سلام. نمی‌دانم برای چه کسی نامه می‌نویسم و نمی‌دانم که آیا کسی وجود دارد که این نوشته را بخواند؟ شاید هم من مثل همیشه به آخر این نامه نرسیده پشیمان می‌شوم و آن را می‌اندازم دور. شاید هم اصلا پستش نکردم. به هر حال، به نام آن خدایی این نامه را آغاز می‌کنم که راضی‌ام به رضای او و از هر چیزی که به من داده و نداده سپاسگزارم.

آن شب، ‌شب اعلام نتایج نهایی کنکور، به خدا گفتم که خدا جان هر چه خواستی به من بده، اما فقط یک چیزی نباشد که دل مادر و پدرم بشکند. چیزی نباشد که ناراحتشان کند. ولی آنها از این که من مهندسی فیزیک هسته‌ای ‌دانشگاه پیام نور مرکز تهران قبول شدم، یک لحظه هم خوشحال نشدند. یک دانه از نذرهایی را که کرده بودند ادا نکردند، چون می‌گویند دلشان می‌خواسته من روزانه قبول شوم. می‌گویند حالا روزانه قبول نشدی، لااقل یک مهندسی خوب در همین پیام نور قبول می‌شدی که فردا روز بتوانی ازش استفاده کنی. می‌دانید؟ من 18 ساله ام، اما هنوز بچه‌ام. احتیاج به تشویق دارم. دوست دارم همه ازم تعریف کنند نه این که... مادرم می‌گوید امسال از همه فک و فامیل‌مان زدیم تا تو درس بخوانی که نخواندی. اگر درس خوانده بودی که پیام نور قبول نمی‌شدی. پیام نور هم شد دانشگاه؟ فیزیک هم شد رشته؟ اما در واقعیت این طور نیست، اصلا این طور نیست. من درس خواندم. خیلی هم خواندم. روی 8تا 12 ساعت درس خواندم و اعتراف می‌کنم که بیشتر از این توان درس خواندن نداشتم. ضریب هوشی‌ام هم پایین نیست. نفر 69 المپیاد ریاضی بودم. ولی چرا این کنکور این جوری شد؟ این سوالی است که هیچ جوابی برایش ندارم. شاید هم صلاحم این بوده است. حتما همین طور است، اما می‌دانید مشکل کجاست؟ فرق پیام نور با فراگیر پیام نور هنوز مشخص نیست. من باید با آنها بنشینم سر یک کلاس. نمی‌دانم... من فقط به یک انرژی فوق‌العاده مثبت احتیاج دارم تا درس خواندن را در این موقعیت جدید آغاز کنم. مادر و پدرم بهم اجازه نمی‌دهند که از اول درس بخوانم و سال دیگر دوباره در دانشگاه شرکت کنم. می‌گویند اگر درسخوان بودی همین امسال خودت را نشان می‌دادی و یک رشته خوب روزانه قبول می‌شدی. مانده‌ام چه کار کنم.

راستش من در یک مدرسه ضعیف درس خواندم که برای 3 درس دیفرانسیل، گسسته و هندسه تحلیلی معلم نداشتیم. معلم ادبیات مان خیلی بد بود و عربی هم بدتر از آن. فیزیک و شیمی که دیگر حرفش را نزن. 10 دقیقه می‌کشید تا یک تست را حل کنند. با این شرایط، من درس خواندم و آخرش هم این جوری. برایم دعا کنید نمی‌دانم خودم هم دچار دوگانگی شدم و نمی‌دانم چه باید بکنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها