کد خبر: ۲۸۶۹۹۷

در صورت گرفتگی سوراخ‌های تخلیه آب اتو، مقداری سرکه درون محفظه آب آن بریزید و چند دقیقه صبر کنید سپس اتو را روشن کنید تا بخار سرکه، رسوب‌های آن را از میان ببرد و محفظه آب تمیز شود.

وقتی که تخم‌مرغ‌ها پخته شد، آب آن را دور نریزید و به گلدان‌ها بدهید. آبی که تخم‌مرغ در آن پخته می‌شود، پر از املاح و برای گیاهان خیلی مفید است.

آبی را که به گلدان می‌دهید، بهتر است از لحاظ درجه حرارت مطابق با دمای اتاق باشد. آب لوله‌کشی را در ظرفی بریزید تا چند ساعت بماند. با این کار، کلر آن ته‌نشین می‌شود. سپس گلدان‌ها را با آن آب دهید. این کار از قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها جلوگیری می‌کند.

هنگام پختن گوجه‌فرنگی مقدار خیلی کمی شکر به اندازه یک نوک انگشت به آن اضافه کنید. طعم گوجه‌فرنگی حفظ خواهد شد.

خیار سالاد را با پوست خرد کنید. پوست خیار طعم جالبی به سالاد شما می‌بخشد.

مقداری جوش‌شیرین داخل آب سماور یا کتری ریخته آن را بجوشانید، جرم‌ها برطرف می‌شود.

لیموترش را پیش از آبگیری 15 دقیقه در آب داغ بیندازید، آب آن تقریبا 2‌برابر خواهد شد.

برای جلوگیری از خشک و سفت شدن پنیر، روی طرف بریده شده آن کره یا روغن بمالید.

برای آن‌که زرده تخم‌مرغ درست در وسط تخم‌مرغ قرار گیرد، هنگام پختن تخم‌مرغ‌ها در آب، آنها را ‌ هم بزنید.

پس از آن‌که مرغ را آرد زدید، مدت یک ساعت آن را سرد کنید. این‌کار باعث خواهد شد که هنگام سرخ کردن مرغ، پوشش آن بهتر چسبیده از هم نپاشد.

دانه‌های ذرت را باید همیشه در فریزر نگاهداری کنید. نه تنها تازه می‌ماند، بلکه انجماد، از چروکیده شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

هنگام پختن نخود و لوبیا و سایر حبوبات، هیچ‌گاه به آن نمک نزنید، زیرا سخت خواهد پخت.

برای خوشبو شدن فضا و محیط خانه می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

در یک نعلبکی کمی ادکلن خوشبو ریخته و یک حبه قند چهار‌گوش در آن بیندازید، طوری که ادکلن را خوب جذب کرده و قند خیس شود، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید. با این تدبیر فضای خانه بسیار معطر خواهد شد.

شستشوی پرده

هنگامی‌که پرده‌های خانه‌تان را برای شستشو بیرون می‌آورید، پیش از خارج کردن گیره‌ها از آنها، ابتدا محل‌های قرارگیری گیره‌ها را روی نوار پرده با لاک ناخن علامتگذاری کنید. با این کار پس از شستشو می‌توانید براحتی گیره‌ها را در محل‌های قبلی وصل کنید تا فرم پرده‌تان به هم نریزد.

پرده‌ها را پس از شستشو به صورت نمدار آویزان کنید. به این صورت چروک‌های موجود در پارچه همزمان با خشک شدن آن صاف می‌شود و دیگر نیازی به اتوکشی به مدت طولانی نخواهد بود.

اگر پارچه نخی جدیدی برای پرده‌های خانه‌تان تهیه کرده‌اید و احتمال آب رفتن آنها وجود دارد، ابتدا پارچه را در محلول آب و نمک به میزان یک قاشق سر صاف نمک طعام در هر لیتر آب و به مدت 24 الی48 ساعت به صورت مچاله قرار دهید. پس از آن ، پارچه را آبکشی کرده و اتو بزنید. سپس شروع به دوختن پرده کنید. این کار برای پارچه‌هایی که احتمال رنگ دادن آنها وجود دارد نیز سبب تثبیت رنگ‌های موجود می‌شود.

برای گردگیری پرده‌ها و زدودن گرد و خاک، در هر یک از جاروبرقی‌های خانگی، سری مخصوصی برای این منظور قرار داده شده است. با نصب آن روی میله جاروبرقی هر چند وقت یکبار پرده‌های خانه‌تان را گردگیری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها