مواد لازم لوبیا سفید: یک دوم پیمانه آب: یک لیوان پیاز: یک عدد کوچک سیر: 7 حبه پودر سبزیجات
کد خبر: ۲۸۶۲۰۵

 (آویشن، جعفری و برگ بو)‌: به مقدار دلخواه

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن زیتون: 2 قاشق سوپخوری

تره‌فرنگی: یک عدد (قسمت‌های سبز کم‌رنگ و سفید)‌

گوجه‌فرنگی: یک عدد متوسط

کلم‌پیچ: 2 برگ

هویج: یک عدد متوسط

کرفس: یک عدد کوچک

کدو سبز: یک عدد کوچک

لوبیا سبز: 3 عدد

رشته‌سوپ: نصف پیمانه

برگ ریحان: به مقدار لازم

طرز تهیه: لوبیا سفید را آبکش کنید. یک لیوان آب را درون ظرف بریزید. لوبیا را داخل آن بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. اگر در هنگام جوشیدن روی آب کف کرد آن را با قاشق بگیرید. سپس نصف مقدار پیازها، نصف سیرها و نصف پودر سبزیجات را داخل آن بریزید، حرارت را کم کنید و بگذارید 45 دقیقه آهسته بجوشد. نمک آن را تنظیم کنید.

در یک ظرف دیگر روغن بریزید و باقی پیازها را بگذارید تا با مقدار کافی نمک سرخ شده تا نرم شود. این کار را 5 دقیقه ادامه دهید و سپس تره‌فرنگی و بقیه سیرها را به آن اضافه کنید. چند دقیقه آنها را بهم بزنید. سپس گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کنید. 5 تا 10 دقیقه آن را بپزید تا گوجه‌ها کاملا با مواد مخلوط و نرم شود. این مخلوط را درون ظرف قبلی بریزید و بقیه سبزی‌ها غیر از لوبیاسبز را به آن اضافه کنید و بگذارید آهسته بجوشد. در ظرف را گذاشته و بگذارید برای 45‌‌دقیقه تا یک ساعت بجوشد. سپس ادویه آن را تنظیم کنید.

تا زمانی که سوپ در حال جوشیدن است لوبیا سبز را حدود 5 دقیقه درون آب نمک بگذارید و آن را بجوشانید تا کمرنگ شود. وقتی که کاملا پخت آن را در یک ظرف آب و یخ بریزید تا سرد شود. سپس آبکش کنید.

برای طعم دادن به سوپ، کمی سیر را با مقدار کافی نمک بکوبید و کنار بگذارید. برگ‌های ریحان را آسیاب کنید و سیر را به آن اضافه و مخلوط کنید. آنها را داخل روغن زیتون بریزید و مخلوط کنید.

این طعم‌دهنده را 10 دقیقه قبل از سرو، به سوپ اضافه کنید. نمک و فلفل آن را تنظیم کنید. لوبیاسبزها را داخل سوپ بریزید و کمی حرارت دهید. وقتی این سوپ را درون کاسه ریختید می‌توانید روی آن را با پودر سبزیجات با توجه به سلیقه تزیین و سرو کنید.

این غذا چون از انواع مختلف سبزیجات در آن استفاده شده است، برای همه افراد خصوصا آنهایی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این غذا حاوی ویتامین‌های فراوانی است و تره فرنگی که در آن به کار رفته،LDL را کاهش می‌دهد و می‌تواند در کاهش خطر بیماری‌های قلبی موثر باشد.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها