مقدماتی زیر 16 سال آسیا

ایران به AFC شکایت کرد

مسئولان تیم فوتبال زیر 16 سال کشورمان با شکایت به AFC ، خواهان رسیدگی به تخلف مقامات برگزارکننده مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و مربیان تیم تاجیکستان که از 4 تعویض در دیدار با ایران استفاده کردند ، شدند.
کد خبر: ۲۸۵۹۰۳

به گزارش مهر ، در دیدار روز چهارشنبه ایران برابر تاجیکستان اتفاق بسیار عجیب و نادری رخ داد که این مسئله با اعتراض مسئولان تیم ایران و شکایت آنها به AFC همراه شد.

در دقیقه 30 آن دیدار داور چهارم مسابقه متوجه شد بازیکن شماره 14 تیم تاجیکستان (سولتینوف تولیبیون) در فهرست بازیکنان اصلی نبوده اما به جای بازیکن شماره 5 (آنوشرون زاگوروف) وارد زمین شده است. در این لحظه وی بازی را قطع می کند و بازیکن شماره 14 درحالیکه کارت زرد دریافت می کند، از زمین خارج و بازیکن شماره 5 تیم تاجیکستان وارد زمین می شود.

این اتفاقی است که سایت برگزاری مسابقات هم با تیتر «یک اتفاق عجیب؟» به آن اشاره کرده و داور چهارم و مسئولان برگزاری مسابقات را مقصر این اتفاق عجیب برشمرده است.

البته ظهیر بابائف، سرمربی تیم زیر 16 سال تاجیکستان در دقیقه 44 این دیدار شعبان رحمتزودا را جانشین خولمورود نزروف می کند و در دقیقه 47 بار دیگر شماره 14 (سولتینوف تولیبیون) را به میدان می فرستد و (آنوشرون زاگوروف) را مجددا روی نیمکت ذخیره‌های تیمش می نشاند.

بازگشت مجدد این بازیکن به زمین با اعتراض کادرفنی تیم ایران همراه می شود که مورد بی توجهی داور و مسئولان برگزاری مسابقه قرار می گیرد.

ضمن اینکه با انجام تعویض بعدی تیم تاجیکستان در دقیقه 59 که دودوخون مومینوف به جای بزرگمهر کودیروف وارد زمین مسابقه شد ، اعتراض کادرفنی تیم ایران بیشتر می شود اما بازی با بی توجهی مسئولان برگزاری و تیم داوری ادامه یافته و با تساوی به پایان می رسد.

در پایان این مسابقه ، اکبر محمدی در تماس با فدراسیون فوتبال ایران خواهان پیگیری این موضوع از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا می شود که مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان هم با تنظیم شکایت نامه‌ای به مسئولان AFC خواستار پیگیری این اتفاق عجیب می شوند.

اکبر محمدی ضمن بیان این مطلب خاطر نشان کرد: برای احقاق حق قانونی تیم ایران و همچنین رسیدگی کامل به این تخلف بزرگ، پیگیر این مسئله بوده و باید مسئولان AFC و برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا در نپال، در این خصوص پاسخ لازم را ارائه کنند.

مسابقات فوتبال مقدماتی زیر 16 سال آسیا از روز سه شنبه هفته گذشته در نپال آغاز شده است که تیم کشورمان در نخستین دیدار خود در این مسابقات روز چهارشنبه برابر تاجیکستان به تساوی بدون گل دست یافت و در دومین مسابقه با 3 گل از سد نپال گذشت. این مسابقات روز 23 مهر به پایان خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها