جام‌جم آنلاین: سر ریچارد دانات، فرمانده سابق ارتش انگلیس دیروز دولت این کشور را در خصوص عملکردش در جنگ افغانستان به شدت مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۲۸۵۷۳۳

دانات در گفتگو با روزنامه انگلیسی سان، دولت را متهم کرد با درخواست فرماندهان ارتش برای اعزام نیروها و ارسال ادوات بیشتر به افغانستان مخالفت می‌کند.

او تاکید کرده ارتش در غیاب حمایت جدی دولت و تامین نیازهایش نمی‌تواند عملیاتی که انجام می‌دهد را با موفقیت پشت سر بگذارد.

کره شمالی آماده باز گشت به مذاکرات

جام‌جم آنلاین: کیم جونگ ایل، رهبر کره‌شمالی در دیدار با ون جیابائو، نخست‌وزیر چین از آمادگی مشروط کره‌شمالی برای بازگشت به میز مذاکره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، کیم در این دیدار مشارکت کشورش در مذاکرات 6جانبه را به پیشرفت مذاکرات 2جانبه کره‌شمالی آمریکا منوط کرد.

او همچنین تصریح کرد ‌خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی تنها در صورت رفع خصومت‌ها با آمریکا و تضمین امنیت این کشور ممکن خواهد بود.

پیش‌بینی زهار در مورد شالیت

جام‌جم آنلاین: محمود الزهار، از رهبران برجسته حماس روز گذشته اعلام کرد گلعاد شالیت، نظامی اسیر رژیم‌صهیونیستی تا چند ماه آینده آزاد خواهد شد.

زهار روز گذشته در گفتگو با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل به روند آزادسازی شالیت و چگونگی ایفای نقش میانجی‌های آلمان در این زمینه پرداخت.

او با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط میانجی مصری و پس از آن در دوره اخیر از سوی آلمان‌ها، این اقدامات را در پیشبرد مذاکرات مثبت ارزیابی کرد.

تهدید تازه القاعده

جام‌جم آنلاین: ایمن الظواهری، فرد شماره دو شبکه تروریستی القاعده در نواری ویدئویی جدیدی غرب را تهدید به انتقام‌گیری به‌خاطر جنایاتش کرد.

به گزارش روزنامه فرانسوی نوول‌آبزرواتور، الظواهری در این ویدئو باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را به فریب دادن جهانیان متهم کرده است.

او تاکید کرده «غربی‌ها قاتل و خونخوارند و القاعده انتقام جنایاتی که آنان مرتکب شده‌اند را می‌گیرد و اقتصادشان را نابود می‌کند.»

رد پیشنهاد انگلیسی‌ها به قذافی

جام‌جم آنلاین: معمر قذافی، رهبر لیبی پیشنهادی 14میلیون پوندی در برابر توقف حمایتش از ارتش جمهوریخواه ایرلند از دولت انگلیس دریافت کرده بود.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت دیروز با انتشار اسناد تاریخی از پیشنهاد مقامات انگلیسی به قذافی برای در تنگنا قرار دادن مبارزان ایرلندی پرده برداشت.

این مبلغ که در دهه 70 ارائه شده بود معادل 500 میلیون پوند امروز است و قرار بود در قالب توافقنامه‌ای تجاری به لیبی پرداخت شود.

عزم آمریکا برای ماندن در افغانستان

جام‌جم آنلاین: رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات‌متحده روز گذشته از تصمیم مقامات واشنگتن برای ادامه حضور نظامی این کشور در افغانستان خبر داد.

گیتس در مصاحبه‌ با شبکه خبری CNN گفت که پنتاگون به مقامات پاکستانی اطمینان داده نیروهای آمریکایی از افغانستان فراخوانده نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: اگرچه اختلافاتی درمورد استراتژی آمریکا در افغانستان وجود دارد اما در ماندن نظامیان خارجی در افغانستان تردیدی نیست.

دردسر تازه برلوسکنی

جام‌جم آنلاین: سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا احتمالا به حکم مراجع قضایی از شمول قانون مصونیت قضایی مقامات ارشد این کشور خارج می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برلوسکونی با چندین اتهام از جمله پرداخت 600 هزار یورو به وکیل مالیاتی سابق خود و همچنین دادن شهادت دروغ متهم است.

برلوسکنی 73 ساله هم اکنون با یک سری رسوایی اخلاقی مواجه است و لغو مصونیت قضایی ممکن است به حادتر شدن شرایط کمک کند.

سفر گل به فرانسه

جام‌جم آنلاین: عبدالله گل، رئیس‌جمهور ترکیه به منظور کاهش تنش‌ها با فرانسه و متقاعد کردن الیزه به دست کشیدن از مخالفت با الحاق کشورش به اتحادیه‌اروپا به پاریس سفر می‌کند.

به گزارش روزنامه حریت چاپ ترکیه گل فردا (سه‌شنبه) راهی پاریس می‌شود تا مواضع فرانسوی‌ها در قبال کشورش را متعادل کند.

فرانسه و آلمان طرح عضویت غیرکامل دراتحادیه‌اروپا را به ترکیه داده‌اند اما آنکارا خواهان عضویت کامل در این اتحادیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها