کرک داگلاس، بازیگر سالخورده و مشهور سینمای کلاسیک، در جریان مراسم جایزه بفتای آکادمی فیلم و سینمای بریتانیا مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۵

اسکرین دیلی اعلام کرد: در این مراسم که پنجم نوامبر برگزارمی‌شود از کالین فرث بازیگر نامزد جایزه اسکار نیز با اهدای جایزه فعالیت‌های بشردوستانه تجلیل می‌شود. فرث مدتی پیش برای ایفای نقش در فیلم سینمایی "مرد مجرد" جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز را دریافت کرده بود.

جایزه ویژه جان شله‌زینگر که به کیفیت برتر هنری در کارگردانی اهدا می‌شود، امسال به دنی بویل فیلمساز پیشروی انگلیسی تعلق خواهد گرفت. بویل پارسال با "میلیونر زاغه‌نشین" جوایز اسکار را درو کرده بود. رابرت دنیرو هم جایزه ویژه استنلی کوبریک را برای دستاوردهای هنری به خود اختصاص داده و جایزه بهترین بازیگرسال بریتانیا به امیلی بلانت اهدا می‌شود.

پیتر موریس رئیس آکادمی فیلم و سینمای بریتانیا علت اهدای جایزه به کرک داگلاس را نقش‌آفرینی‌های برجسته و تبدیل شدن به یک شمایل اسطوره‌وار در جهان سینما بیان کرده است. موریس افزود: کارنامه بازیگری داگلاس بی‌نظیر است و خارج از جهان سینما نیز با کتاب‌ها و فعالیت‌های خیریه، قلب مردم دنیا را تسخیر کرده است.

مهر

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها