نگاهی به‌طراحی نقشه سایت‌ها و پانوشت‌ها

سایت‌های مهندسی‌‌ساز

در زمان‌های قدیم، تقریبا هر وب‌سایت برای خود صفحه‌ای به‌نام نقشه سایت ‌(Sitemap)‌ داشت که تمام صفحه‌های موجود در سایت را در آن صفحه به‌خصوص فهرست می‌کردند. هدف از وجود نقشه‌‌سایت کمک به بازدیدکنندگان و عنکبوت‌های موتورهای جستجو در یافتن اطلاعات داخل سایت بود. امروزه، بسیاری از سایت‌های مدرن دیگر از نقشه سایت استفاده نمی‌کنند و به‌جای آن، نقشه سایت را در محل پانوشته‌های ‌(Footer)‌ سایت قرار می‌دهند. ‌
کد خبر: ۲۸۵۲۶۸

فواید قراردادن نقشه سایت در پانوشته

1– بالارفتن تعداد کلیک کاربر و زمان بازدید

همانطور که می‌دانید خوانندگان وب، تمام متن‌های یک صفحه را نمی‌خوانند. آنها به سمت پایین صفحه حرکت می‌کنند و نگاهی سرسری به سایت دارند تا مطلب مورد نظر خود را پیدا کنند و پانوشته تقریبا آخرین چیزی است که آنها قبل از خروج از سایت به آن نگاه می‌کنند پس قرار دادن نقشه سایت درپانوشته ممکن است خواننده را بیشتر جلب کند و همچنین آمار کلیک و بازدید سایت را افزایش می‌دهد.

2– مطمئن از حضوربازدید کنندگان

بعضی وقت‌ها ممکن است بازدیدکنندگان آنقدر تنبل باشند که روی لینک نقشه سایت کلیک کنند و کل سایت شما را برای دیدن یک مطلب دور بزنند. شما می‌توانید با قرار دادن نقشه سایت در پانوشته، در تمام صفحه‌ها بازدیدکننده را از لینک‌های داخل سایت‌تان مطلع کنید.

3– استفاده از پانوشت برای برجسته کردن لینک‌ها

شما همیشه مجبور نیستید از پانوشته برای فهرست کردن همه لینک‌ها استفاده کنید. می‌توانید از مزایای دیگر آن نیز بهره ببرید. مثلا از آن به‌عنوان مکان دیگری برای نشان دادن صفحه‌های مهم استفاده کنید. ‌ ‌

4– صرفه‌جویی در وقت خواننده

داشتن یک نقشه سایت در پانوشته، به‌کاربران اجازه می‌دهد به‌سرعت از صفحه‌ای به صفحه دیگر بروند.

5– صرفه‌جویی در انرژی

با قراردادن نقشه سایت در پانوشته حداقل یک کلیک از بازدیدکننده کم می‌کنید. زیرا با قراردادن آن در یک صفحه جداگانه، کاربر برای اینکه به آن دسترسی داشته باشد باید یک کلیک اضافه انجام دهد.

6– کمک به طراحی طرح‌بندی

نمی‌دانید پایین صفحه را چگونه پر کنید؟ شاید نقشه سایت به‌شما کمک کند تا فضای خالی کمتری در سایتتان داشته باشید و به سایت شما کمک می‌کند که بزرگ‌تر به‌نظر بیاید!

محمدحسین کردونی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها