انتخابات هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس که اکثریت قابل توجه مجلس هشتم را تشکیل می‌‌دهد، این روزها محور بسیاری از خبرها در میان رسانه‌ها شده است.
کد خبر: ۲۸۴۹۸۲

احمد ناطق‌نوری که سابقه نمایندگی وی به 7 دوره مجلس شورای اسلامی برمی‌‌گردد و از اصولگرایانی است که در هیات رئیسه مجلس نیز حضور دارد، معتقد است، وحدت و انسجام بهترین شیوه برای اصولگرایان در مجلس است.

نماینده مردم نور، در گفتگوی کوتاه با «جام‌‌جم» نقطه نظراتش درخصوص صف‌بندی‌های اخیر درباره انتخاب فراکسیون اصولگرایان را بیان کرد که در زیر آن را می‌خوانید:

انتخابات آتی فراکسیون اصولگرایان مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آنچه در این انتخابات باید مدنظر باشد، وحدت و انسجامی است که باید مورد توجه قرار گیرد. نباید سلیقه‌ها و نظرات مختلف باعث ایجاد انشعاب در میان فراکسیون شود، بنابراین در این دوره از انتخابات، باید بحث وحدت به صورت جدی پیگیری شود و این که چه کسی رئیس شود، اصلا مهم نیست.

برخی از نمایندگان بویژه طیف حامی دولت در مجلس عقیده دارند که عملکرد مناسبی طی 2 سال گذشته از سوی فراکسیون دیده نشده است، نظر شما در این باره چیست؟

اگر بخواهیم مجلس را تملق‌گو کنیم که دیگر مجلس، مجلس نخواهد بود، چون مجلس باید مستقل باشد؛ بویژهاین که اگر رئیس مجلس رئیس فراکسیونی هم هست، قطعا نمی‌‌تواند مسائل حقوقی و قانونی را کتمان کند.

رئیس مجلس باید از مردم، مصالح و قانون دفاع کند و امکان دارد در این مسیر روش‌هایی را اتخاذ کند که با تفکر برخی نیز در تضاد باشد و چالشی را پدید آورد. قطعا در چنین شرایطی نمی‌توان گفت، رئیس مجلس که ریاست فراکسیون اصولگرایان را به عهده دارد، بد یا خوب عمل کرده است.

تعدادی از نمایندگان با طرحی پیشنهادی خواستارجدا شدن ریاست مجلس از ریاست فراکسیون اصولگرایان شده‌اند، آیا چنین طرحی به حل مساله کمک می‌کند؟

این سخن را قبول ندارم. شاید طرح این که مدیریت فراکسیون را باید کس دیگری انجام دهد و راه را ادامه دهد، چیزی را حل نکند زیرا تنها چیزی که مهم است ایجاد انسجام و وحدت میان اصولگرایان است و نباید تفرقه‌ای به خاطر انتخابات در این طیف ایجاد شود.

شخصا عملکرد فراکسیون را طی این مدت بسیار خوب و مناسب ارزیابی می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها