1- هماهنگی دانش‌آموز با مدرسه از لحاظ علمی‌ و فرهنگی بسیار مهم است. خانه و مدرسه نیز باید با هم هماهنگ باشند تا فرزندتان دچار تعارض نشود.
کد خبر: ۲۸۴۹۶۸

2- محیطی سالم و کنترل متعادل اولیای مدرسه روی دانش‌آموزان اهمیت دارد. اولیای مدرسه نباید بسیار سختگیر یا بسیار آسان‌گیر باشد، بلکه باید در عین دوست بودن با بچه‌ها رفتار و اعمالشان را کنترل کنند و اگر خطایی رخ داد با تذکری دوستانه آن را پیگیری کنند، چرا که مدرسه جایی برای تعلیم و تربیت است و هر کدام از این دو بدون دیگری بی معنی است.

3- فضای فیزیکی مدرسه اهمیت دارد و بهتر است مدرسه حیاط مناسبی داشته باشد و کلاس‌های آن نورگیر باشد و تعداد بچه‌ها در هر کلاس زیاد نباشند. وجود زمین‌های ورزشی و امکانات علمی‌ و تفریحی هرچه بیشتر باشد بهتر است، اما یادتان باشد اینها تعیین کننده نیستند. وجود امکانات خوب است، اما کافی نیست.

4- اولیای مدرسه باید باحوصله و با تجربه و با تحصیلات و مدارج علمی ‌باشند و اخلاق‌شان خوب باشد. اولیای مدرسه الگوی بچه‌ها هستند و می‌توانند اثرات مثبت و منفی زیادی در دانش‌آموزان بگذارند. در دوران ابتدایی جوان و مهربان بودن معلمان خیلی در علاقه‌مندی بچه‌ها به درس و مدرسه اهمیت دارد. معلمان بد اخلاق و پرخاشگر بچه‌ها را از درس زده می‌کنند. در مقطع راهنمایی معلمان باید برای بچه‌ها دوست و راهنمای خوبی باشند و به پرسش‌های آنها پاسخ‌‌های منطقی و درست بدهند. در مقطع دبیرستان نیز معلمان باید برنامه‌ریزان خوبی باشند تا بتوانند برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی تحصیلی انجام دهند.

5- بهتر است مدارسی را برای فرزندان خود انتخاب کنید که با جامعه به روز می‌شوند و از شیوه‌ها و ابزارهای نوین در زمینه گرفتن بازده بهتر و کارایی بیشتر بهره می‌برند. مدارسی که نه با هزینه‌های بیشتر، بلکه با کمی‌ تغییر و خلاقیت می‌توانند تاثیر مثبتی در دانش‌آموزان خود بگذارند.

6- داشتن یک مشاور خوب در مدرسه نیز مهم است. نقش مشاور متاسفانه در جامعه ما بخوبی جا نیفتاده است در صورتی که اگر در مدرسه فرزندتان یک مشاور خوب و مجرب وجود داشته باشد شما با برقراری ارتباط با او می‌توانید از وضعیت فرزندتان در مدرسه به درستی مطلع شوید و برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف فرزندتان راه‌های درست و علمی ‌یاد بگیرید و به کار ببرید. در واقع مشاوران مدارس کمک بسیاری به والدین و معلمان می‌کنند، چرا که بچه‌ها را می‌فهمند و ریزه‌کاری‌های شخصیتی و رفتاری را می‌شناسند.

7- مدرسه‌ای که برای فرزندتان انتخاب می‌کنید حتی‌الامکان نزدیک محل زندگی‌تان باشد، چرا که هم در هزینه رفت و آمد صرفه‌جویی می‌شود و هم فرزند شما کمتر در آلودگی هوا و ترافیک است. بخصوص در مقطع دبستان.

8- به یاد داشته باشید مدارسی که هزینه‌های هنگفت برای ثبت‌نام فرزند شما دریافت می‌کنند هم ممکن است مدارس خوبی نباشند و بالعکس مدارسی وجود داشته باشد که با هزینه‌های معقول فرزند شما را ثبت‌نام کنند و بازدهی بیشتری نسبت به آن مدرسه گران قیمت داشته باشد. پس هزینه ثبت‌نام ضامن خوب بودن مدرسه نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها