همزمان با هفته ناجا صورت می‌گیرد

بخشودگی خودروهای توقیفی

سردار عزیزالله رجب‌زاده فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به برگزاری 9 نمایشگاه پلیس در حوزه 9 سرکلانتری همزمان با آغاز هفته ناجا از بخشودگی خودروهای متخلف ، توقیف شده که اقدام به مزاحمت و آلودگی صوتی کرده بودند و بخشی از موتورسیکلت‌ها ، خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۹۱

به گزارش ایسنا ، فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در هفته ناجا اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته نیروی انتظامی از پانزدهم مهر ماه امسال، 9 نمایشگاه پلیس در حوزه 9 سرکلانتری در فرهنگسراهای اشراق، ملل، پایداری ، خاوران ، بهمن و همچنین ولا در شهرری آغاز به کار خواهد کرد. این در حالیست که نمایشگاه پلیس در دو پارک المهدی و گفتگو نیز برپا خواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته ناجا مبنی بر «انضباط ، امنیت و سرمایه اجتماعی» اظهار کرد: زنگ انضباط اجتماعی در روز چهارم هفته ناجا با حضور مقامات آموزش و پرورش در یکی از مدارس تهران نواخته خواهد شد. همچنین برگزاری همایش مشترک با اصناف در روز پنجم و تجلیل از کارکنان و سربازان نیروی انتظامی در روز ششم از جمله برنامه‌های هفته ناجاست.

وی با بیان این که اقدامات پیشگیرانه و همچنین ارائه خدمات مضاعف به مردم در غرفه‌های نمایشگاه پلیس ارائه می‌شود ، افزود: خدماتی همچون مشاوره و مددکاری و ارائه خدمات پلیس‌های تخصصی از جمله اقداماتی است که در نمایشگاه‌های پلیس از ساعت 9 صبح به مردم ارائه می‌شود.

به گفته سردار رجب‌زاده ، ملاقات همه روزه با مسوولان انتظامی تهران بزرگ در غرفه 197 که در فرهنگسرای خاوران برپا خواهد شد از جمله برنامه‌های پلیس است که طی آن، مردم می‌توانند مشکلات خود را از ساعت 14 با مسوولان در میان گذارند.

وی درباره استقرار واحدهای سیار پلیس در پایتخت نیز اظهار کرد: استقرار ایستگاه‌های پلیس در محلات از جمله اهداف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است که در تلاش هستیم در آینده نزدیک به منظور دسترسی آسان مردم به پلیس این موضوع تحقق یابد.

سردار رجب زاده در رابطه با مشکلات ترافیکی پایتخت نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مشکلات ترافیکی در ساعات غروب وجود دارد که دلیل آن آغاز فصل مدارس است. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خیابان‌های تهران کشش این حجم خودرو را ندارد. این در حالیست که علیرغم مستقر بودن ماموران در خیابان‌ها متاسفانه باز هم شاهد سنگینی این ترافیک هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: این که مردم فکر کنند تنها با دیدن پلیس باید مقررات را رعایت کنند، موضوع درستی نیست و برای پلیس هم مقدور نیست که قدم به قدم نیروهای خود را در خیابان‌ها مستقر کند.

سردار رجب زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بنا بود 300 تن مواد مخدر در پایتخت طی هفته ناجا امحا شود، آیا این موضوع مشکلات زیست محیطی را در پی نخواهد داشت و چرا پلیس با محیط زیست هماهنگ نیست، گفت: پلیس همیشه با محیط زیست هماهنگ است به طوری که در سال گذشته با افزایش آلودگی هوای تهران، پلیس اقدام به بستن ورودی‌های شهر و اجباری کردن معاینه فنی کرد. شما بفرمایید که محیط زیست کجاست؟ پلیس با محیط زیست هماهنگ نیست، یا محیط زیست با پلیس؟

وی تصریح کرد: امحای 300 تن مواد مخدر در تهران به زمان دیگری موکول شده و بناست این امحا در روز مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد. هرچند بخش عمده‌ای از مواد مخدر نیز به صورت محیط زیستی یعنی با طراحی کوره‌هایی امحا خواهد شد.

سردار رجب زاده در رابطه با آخرین وضعیت طرح پاکسازی دره فرحزاد نیز با تاکید بر این که مسوولیت پاک نگهداشتن دره فرحزاد با بنده است، افزود: حدود 14 نقطه آلوده در تهران شناسایی شده که پاک‌سازی آن‌ها در حد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است که در این رابطه دره فرحزاد به عنوان دومین نقطه آلوده در تهران پاک‌سازی شد.

وی اضافه کرد: اولین منطقه پاکسازی شده در منطقه 12 بود که تاکنون نزدیک به 200 بیقوله تخریب شده و بناست 165 بیقوله دیگر نیز در این منطقه تخریب شود.

سردار رجب‌زاده از پاکسازی یک نقطه آلوده هر دو هفته یک‌بار در پایتخت خبر داد و افزود: تاکنون 240 نقطه آلوده در تهران شناسایی شده که 80 نقطه آن تاکنون پاک‌سازی و مسوولیت نظارت بر تثبیت پاک‌سازی این نقطه به 80 رییس کلانتری واگذار شده است و در صورت بازگشت وضعیت این نقاط به گذشته، رییس کلانتری مورد نظر باید پاسخگو باشد به طوری که حتی اگر نیاز است رییس کلانتری برای تثبیت وضعیت منطقه پس از پاک‌سازی باید میز مدیریتی‌اش را به آن نقطه ببرد.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تا هفته آینده 80 نقطه آلوده دیگر در تهران پاک‌سازی می‌شود که مسوول حفظ این نقاط پس از پاکسازی نیز مشخص شده است. تا یک ماه آینده تمام نقاط آلوده پایتخت از سوی پلیس پاک‌سازی شود.

سردار رجب زاده با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر از سطح تهران اظهار کرد: در صورت انجام هماهنگی ‌های لازم تقریبا کلیه معتادان پرخطر در سطح معابر تهران جمع‌آوری خواهند شد.

وی افزود: در صورت انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت درباره موضوع آنفلوآنزای خوکی و همین‌طور اخذ مجوزهای لازم برای دستگیری، تا آخر هفته آینده حداقل در معابر اصلی پایتخت دیگر معتادی دیده نخواهد شد. در حال حاضر واحدهای جمع‌آوری معتادان پرخطر در 30 نقطه تهران مستقر هستند و پیش‌بینی شده است که اگر 800 نفر از معتادان پرخطر جمع‌آوری شوند، حداقل در ظواهر امر دیگر معتاد پرخطری در معابر دیده نخواهد شد.

فرمانه انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان آغاز مجدد طرح برخورد با بدپوششی در پایتخت تنها به گفتن این که پلیس انتظامی تهران بزرگ برابر قوانین و تدابیر ماموریت خود را انجام می‌دهد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد، بسنده کرد.

سردار رجب زاده درباره میزان رضایتمندی مردم از پلیس نیز گفت: همه پرسنل پلیس در تلاشند که به مردم خدمت کنند، اما در رابطه با رضایتمندی پلیس حتی اگر ارزیابی هم کنیم که میزان رضایتمندی مردم چه مقدار است ممکن است حرف درستی نباشد، چون باید از مردم بپرسید که چقدر از پلیس راضی هستند.

وی افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که پلیس با مردم است و بر مردم نیست و اگر در جایی یک پرسنل و نیروی ما سوءاستفاده‌ای از لباسش کند، دلیل بر این نیست که هدف ناجا نیز این موضوع است. اگر با کسی برخوردی می‌کنیم برای تامین امنیت مردم است و در تلاشیم وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم. این نکته را نیز در نظر بگیرید که کسانی که دستگیر می‌کنیم، مطمئنا رضایتمندی از پلیس ندارند که ما هم به دنبال رضایت این افراد نیستیم بلکه برای مردم کار می‌کنیم و آن‌ها باید از پلیس راضی باشند.

سردار رجب زاده از ارائه کشفیات اموال مسروقه که صاحبان آن‌ها برای شناسایی این اموال به پلیس مراجعه نکرده‌اند در نمایشگاه‌های پلیس خبر داد و در این باره گفت: نزدیک به 70 درصد اموال مسروقه توسط پلیس کشف شده که اقلام زیادی در این رابطه وجود دارد که به صاحبشان تحویل داده نشده است. در نتیجه پلیس تلاش دارد طی هفته ناجا این اموال را در نمایشگاه‌های خود به نمایش گذاشته تا صاحبان آن‌ها با ارائه مدارک اموال خود را تحویل بگیرند.

وی یکی از اهداف پلیس را گسترش نگهبانان محله عنوان کرد و افزود: گسترش نگهبانان محله در دستور کار پلیس قرار دارد. همچنین طی هفته ناجا غرفه‌هایی نیز در نمایشگاه برای نگهبانان محله در نظر گرفته شده است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در حال حاضر 102 شرکت انتظام در پایتخت فعال هستند که حدود هفت هزار پرسنل نگهبان محله دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها