کد خبر: ۲۸۳۹۱۹

زعفران سابیده: 1 قاشق چایخوری

کره: 1 قالب 100 گرمی

آرد برنج نرم: 200 گرم

گلاب: نصف پیمانه

هل سابیده: 1 قاشق سوپخوری

دارچین: 1 قاشق چایخوری سر صاف

خلال پسته و بادام: 100 گرم

طرز تهیه:هویج را پوست گرفته و با کمی آب بپزید و بگذارید آب آن بخار شود. سپس آب را با شکر بجوشانید تا غلیظ شود و قوام یابد. زعفران را با آب جوش دم کنید و به شربت بیفزایید. حال هویج‌های پخته را رنده کنید و کنار بگذارید. کره را در قابلمه بریزید و کمی که گرم شد، آرد برنج را به آن بیفزایید و با حرارت ملایم کمی سرخ کنید. هویج‌های رنده شده را با آرد برنج سرخ و با شربت مخلوط کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا بجوشد و آب آن بخار شود. در آخر، گلاب و هل را بیفزایید و شعله را خاموش کنید. حلوا را در ظرفی بکشید و با دارچین، خلال پسته و بادام، تزئین کنید.


کوفته تبریزی

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده بدون چربی: نیم کیلو

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

لپه پخته: 250 گرم

پیاز داغ: 3 قاشق سوپخوری

تخم مرغ: 2 عدد

زعفران حل شده: 1 قاشق چایخوری

سبزی معطر خُرد شده (نعناع، ریحان، ترخون، مرزه، شوید و تره:) 100 گرم

برنج آبکش شده: 1 پیمانه

آلو بخارا، زرشک و گردو: به میزان دلخواه

تخم مرغ آب‌پز: 1 عدد

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه: گوشت را با نمک، فلفل و زردچوبه کاملا ورز دهید تا چسبندگی پیدا کند. لپه را که با آب پخته شده است، آبکش کنید. پس از چرخ کردن آن را به گوش اضافه کنید و ورز دهید. سپس نیمی از پیاز داغ بدون روغن را اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را با زعفران مخلوط کنید و با چنگال هم بزنید. سبزی را به گوشت اضافه کنید و پس از آن‌که ورز خورد، برنج را به همراه تخم‌مرغ بیفزایید و مواد را کاملا ورز دهید.

سپس درون کاسه‌ای متوسط، یک تنظیف پارچه‌ای قرار دهید و دو سوم از مایه گوشتی را بردارید و درون کاسه بریزید و فشار دهید تا فشرده شود. آلو را که از قبل خیس خورده است، به همراه گردو، زرشک، کمی از پیاز داغ و تخم مرغ آب‌پز در وسط مواد قرار دهید و باقیمانده مایه گوشتی را روی آن بگذارید تا مانند در برای کوفته شود. از اطراف آن را شکل دهید تا مانند توپ گردی فرم بگیرد. بعد از این، تنظیف را جمع کنید و دور کوفته گره بزنید. بقیه پیاز داغ را به همراه کمی فلفل و زردچوبه در قابلمه بریزید و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. وقتی که سرخ شد، آب جوش را اضافه کنید و تنظیف محتوی کوفته را درون آب جوش قرار دهید. پس از حدود یک ساعت، کوفته آماده است. آن را از تنظیف جدا کنید و در ظرف قرار دهید و با گردو و زرشک، روی آن را تزئین کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها