عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: برخی دانش‌آموزان به دلیل بی‌اشتهایی صبحانه نمی‌خورند که در این موارد مصرف میوه تازه بویژه لیموشیرین موجب باز شدن اشتهای کودک می‌شود.
کد خبر: ۲۸۳۵۸۷

وی افزود: مصرف صبحانه و میان وعده برای دانش‌آموزان ضروری است و توصیه می‌شود به تناوب از نان و پنیر، تخم‌مرغ، آجیل و انواع میوه‌ها و آب میوه‌های طبیعی استفاده شود.

دکتر فریده شیشه‌بر در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: کودکان به دلیل قرار داشتن در سن رشد و همچنین داشتن فعالیت ذهنی، نیازمند مصرف صبحانه و میان وعده سالم هستند و توجه به نوع مواد غذایی که در این دو وعده صرف می‌شود بسیار مهم است.

وی افزود: توصیه می‌شود در وعده صبحانه از نان و پنیر همراه خیار یا گردو همراه آب‌میوه‌های طبیعی استفاده شود. همچنین می‌توان برخی روزها از تخم‌مرغ آب‌پز یا عسل نیز در وعده صبحانه استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مصرف میان وعده نیز به افزایش یادگیری کودک کمک می‌کند و توصیه می‌شود از نان و پنیر و خیار یا مغز گردو به عنوان میان وعده استفاده شود.

این متخصص تغذیه بیان کرد: مصرف میوه‌های تازه و قابل حمل مانند سیب و موز نیز در میان وعده دانش‌آموزان موثر است. همچنین در صورت امکان می‌توان از آجیل و انواع مغزها استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها