مهر: پاتریک سویزی، بازیگر فیلم سینمایی روح، پس از دو سال مبارزه نفسگیر با سرطان لوزالمعده سرانجام در 57 سالگی در لسآنجلس از دنیا رفت. ورایتی اعلام کرد: سویزی اخیرا در مجموعه تلویزیونی حیوان در نقش یک مامور پلیس فدرال آمریکا ظاهر شد و با آغاز پخش این مجموعه، تمام علاقمندان در جریان بیماری مهلک او قرار گرفتند. فیلم سینمایی روح به کارگردانی جری زوکر یکی دیگر از نقاط عطف کارنامه بازیگری ستاره هالیوود بود که در آن با دمی مور و ووپی گلدبرگ همبازی شد. سویزی پیش از مصدومیتی که به کناره‌گیری چند ساله او از دنیای بازیگری انجامید، در فیلم اکشن پوینت برک در کنار کیانو ریوز ایفای نقش کرد.
کد خبر: ۲۸۱۱۸۸

اسپیلبرگ، آبراهام لینکلن را می‌سازد

فارس: «استیون اسپیلبرگ» رسما اعلام کرد کار تولید فیلم جدید خود را درباره «آبراهام لینکلن» را رها نخواهد کرد و به زودی فیلم سینمایی آن را خواهد ساخت. این اظهارات در زمانی بیان می‌شود که «رابرت ردفورد» بازیگر و فیلمساز قدیمی سینما هم قصد دارد فیلمی درباره ترور لینکلن را کارگردانی کند. رسانه‌های گروهی خبر از آن می‌دهند که اسپیلبرگ چندین سال است که قصد دارد قصه زندگی رئیس جمهور جنجالی کشورش را تبدیل به فیلمی سینمایی کند.

بازی «ادهریس» در فیلم اشتباه ویرجینیا چیست

ایسنا: «ادهریس»، «امارابرتز» و «امی مدیگان» به پروژه سینمایی «اشتباه ویرجینیا چیست» پیوستند. این درام مستقل توسط «داستین لنس بلک» کارگردانی می‌شود. بنابر اعلام ورایتی، «لنس بلک» خالق فیلم‌نامه‌هایی چون «میلک» که به خاطر آن موفق به کسب جایزه اسکار شد، نگارش فیلم‌نامه ویرجینیا را نیز برعهده گرفته است.

حفره؛ بهترین انیمیشن سه‌بعدی سینمای جهان

مهر: فیلم زنده انیمیشن حفره به کارگردانی جو دانته آمریکایی برنده نخستین جایزه پرسول جشنواره فیلم ونیز شد که به برترین انیمیشن‌های سه‌بعدی سینمای جهان اهدا می‌شود. به گزارش مهر، ورایتی اعلام کرد برگزارکنندگان شصت و ششمین جشنواره فیلم ونیز با انتخاب هیات داوری سه نفری در این دوره یک جایزه ویژه به بهترین فیلم سه‌بعدی سال اهدا کردند. حامی مالی این جایزه تازه شرکت عینک‌سازی پرسول است و فیلم‌هایی برای کسب آن رقابت کردند که از اول سپتامبر 2008 تا اوت 2009 تولید شده بودند.

کیتانو باز هم فیلم گنگستری می‌‌سازد

ایسنا: «تاکشی کیتانو»، کارگردان سرشناس ژاپنی در فیلم جدید خود باردیگر به ژانر گنگستر بازخواهد گشت.

فیلم جدید «تاکاشی کیتانو» که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، سال 2010 آماده اکران خواهد بود و کمپانی «برادران وارنر» توزیع بین‌المللی آن را برعهده خواهد داشت. این فیلم که موضوعاتی چون انتقام و خیانت درون‌مایه آن است، به جنگ خونین برای بقا میان گنگسترها در ژاپن خواهد پرداخت. به گزارش ورایتی، «کیتانو» قرار است در پانزدهمین فیلم بلندش، نقش‌آفرینی نیز داشته باشد. برنده شیر طلای ونیز در سال 1997 آخرین فیلم خود با نام «لاک‌پشت و پاشنه آشیل» را سال گذشته با مضامین کمدی ساخته بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها