واکنش فعالان سیاسی درخصوص بی‌اساس بودن ادعاهای کروبی:

کروبی باید پاسخگو باشد

گروه سیاسی: به دنبال انتشار گزارش هیات ویژه قوه قضاییه مبنی بر جعلی و ساختگی بودن مدارک ارائه شده از سوی مهدی کروبی، جمعی از فعالان سیاسی و حقوقی خواستار محاکمه و برخورد قانونی با وی شدند. این چهره‌های سیاسی در اظهارنظرهای خود با اعلام این که ادعاهای بی‌اساس کروبی به وجهه نظام آسیب وارد کرده است، بر مساوات قانونی در خصوص همه افراد تاکید کرده‌اند و بر همین اساس از قوه قضاییه خواسته‌اند بر مبنای قانون و آیین دادرسی با دبیرکل حزب اعتماد ملی برخورد‌کند.
کد خبر: ۲۸۰۶۹۱

حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، با بیان این که رسیدگی به ادعاهای کروبی باید یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی باشد، گفت: این مساله از یک اقدام سیاسی فراتر‌رفته است و مقامات قضایی باید آن را به طور جدی پیگیری کنند.

وی در گفتگو با ایرنا، گفت: کروبی ادعایی کرده که ساختگی بودن آن اثبات شد و این ادعای وی به حیثیت نظام، مردم، نهادها و همچنین به زندانیان لطمه وارد کرده است.

ابراهیمی افزود: اثر سوء کاری که کروبی انجام داد از همه تهمت‌هایی که تا به حال از خارج و داخل به نظام زده شد، بیشتر است و با توهین‌های کروبی، حقوق نظام و جامعه اسلامی ضایع شده است.

قبلا به کروبی هشدار دادیم مواظب نزدیکانش باشد

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم گفت: قبلا به کروبی هشدار داده بودیم مواظب نزدیکانش باشد که از وی سوء استفاده نکنند.

اسماعیل کوثری با اشاره به گزارش هیات سه‌نفره قوه قضاییه مبنی بر ساختگی بودن ادعاهای مطرح شده از سوی کروبی، تاکید کرد: انتظار مردم و مسولان این است که دستگاه قضایی با کروبی بر‌اساس قانون و آیین دادرسی برخورد کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه از همان ابتدا معلوم بود کسانی که اطراف آقای کروبی جمع شده‌اند، به دنبال سوءاستفاده از وی هستند و توطئه‌ها و حرف‌هایی که خودشان جرات بیان کردن آن را نداشتند،‌ از طریق کروبی دنبال می‌کردند.

وی افزود: ‌در زمان انتخابات ما به کروبی گفتیم افرادی که امروز دور شما حلقه زده‌اند، شما را قبول ندارند،‌ بلکه به دنبال اهداف و برنامه‌های خود هستند، اما کروبی ناپختگی کرد و به این حرف‌ها توجه نکرد. نماینده تهران افزود: بعد از انتخابات هم این افراد از سادگی وی استفاده کردند و به او القا کردند که به برخی بازداشت‌شدگان تجاوز و تعرض شده است.

کوثری با بیان این که ادعاهای واهی و ساختگی کروبی به حیثیت نظام ضربه زده است، گفت: اکنون که کمیته ویژه قوه قضاییه پس از بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که ادعاهای مطرح شده از سوی کروبی ساختگی بوده است،‌ لازم است که دستگاه قضایی بر اساس قانون با این موضوع و آقای کروبی برخورد قانونی و جدی داشته باشد و نتایج اقدامات خود را به اطلاع مردم و مسوولان برساند تا همگان بدانند همه در مقابل قانون یکسان‌هستند.

مصونیت قضایی برای هیچ‌کس وجود ندارد

محسن کوهکن، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مصونیت قضایی برای هیچ‌کس وجود ندارد و کروبی باید به خاطر اقدامی که انجام داد، محاکمه شود.

وی افزود: همه طبق قانون اساسی در مقابل قانون برابر هستند و قانون برای کسی تحت عنوان مصونیت قضایی، موردی را تعریف نکرده است.

وی تصریح کرد: اگر کروبی یا هر فرد دیگری سخنی بگوید که از مصادیق جرم‌های تعریف شده در قانون باشد، دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند شکایت و پیگیری کند.

قوه قضاییه ملاحظه‌کاری نکند

همچنین محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از قوه قضاییه خواست تا با حفظ استقلال و به دور از ملاحظه‌کاری هرچه زودتر به حوادث پس از انتخابات و ادعاهای واهی مهدی کروبی رسیدگی و برخورد کند.

محمد کرمی‌راد با اشاره به گزارش هیات 3 نفره قوه قضاییه مبنی بر این‌که ادعاهای کروبی کاملا ساختگی و برای انحراف افکار عمومی است، اظهار کرد: خوشبختانه هر روز که می‌گذرد، لایه‌های پنهان توطئه و فتنه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری روشن‌تر و مشخص‌تر می‌شود.

وی گفت: قوه قضاییه بویژه آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در یک آزمون قرار دارند و مسوولان این قوه باید هرچه زودتر مسائل حقوقی و قضایی این ادعاها و اقدامات را برای جامعه روشن کنند.

کروبی باید حساب پس بدهد

حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ادعاهای مهدی کروبی درباره آزار و اذیت جنسی بازداشت‌شدگان و رد آن از سوی هیات 3 نفره قوه قضاییه تصریح کرد: کروبی باید حساب پس بدهد.

وی با بیان این‌که در مقاطعی کروبی برای نظام زحماتی کشیده است، افزود: این امر دلیلی نمی‌شود که امروز با تبر به جانش بیفتد. نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به این‌که کروبی بسیار ناشیانه عمل کرد، افزود: انقلاب متعلق به تاریخ است و نظام باید با او برخورد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها