فارس: آخرین قسمت از مجموعه تلویزیونی «افسانه جومونگ» سه‌شنبه 17 شهریور به روی آنتن می‌رود.بنابراین گزارش، «افسانه‌ جومونگ» را «کیم‌گوم هونگ» و «لی جوهوان» در سال 2006 کارگردانی کرده‌اند و محصول شبکهMBC ‌ کره جنوبی است. در قسمت پایانی این مجموعه تلویزیونی سرانجام جومونگ موفق به شکست کشور هان می‌شود که آرزوی دیرینه جومونگ و مردم کشور بویو از همان قسمت اول بود. بانو سوسانو نیز کشور گوگوریو را برای پایان دادن به اختلافات ترک می‌کند و خود سرزمین جدیدی تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۲۷۸۷۳۱

تندیس شایستگی برای ناصر تقوایی

ایسنا: تندیس‌ شایستگی جشن‌ سینمای ایران به‌خاطر یک عمر دستاورد هنری به «ناصر تقوایی» از پیشکسوتان‌ فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی اهدا خواهد شد. تقوایی در دهه 60 با ساخت فیلم ماندگار «ناخدا خورشید» در جشنواره فیلم‌ فجر چندین جایزه دریافت کرد.

خمسه، تیزر فرهنگی می‌سازد

مهر: علیرضا خمسه 50 تیزر فرهنگی با هدف آموزش مسائل اجتماعی و شهروندی برای شبکه تهران کارگردانی می‌کند.محمد صدری، تهیه‌کننده این مجموعه گفت: ساخت این مجموعه در مرکز نظارت شهرداری تهران به تصویب رسیده است، پیش‌تولید شروع شده و کارگردانی این مجموعه برعهده علیرضا خمسه است.

مستند نادر ابراهیمی مهرماه آماده می‌شود

فارس: فیلم مستند «سفر ناتمام» به کارگردانی حسن فتحی و روایت بهناز جعفری یک ماه دیگر آماه نمایش می‌شود.جلیل شعبانی، مجری طرح این مستند گفت: اشخاص شناخته شده‌ای چون احمدرضا احمدی، ناصر تقوایی، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی‌کیا حضور دارند و درباره خاطرات و نظراتشان راجع به مرحوم نادر ابراهیمی سخن می‌گویند.این مستند در 90 دقیقه به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه 5 ساخته شده و پدرام اکبری مسوولیت تحقیق آن را به عهده دارد و بهناز جعفری راوی آن است. محمد داوودی تهیه‌کنندگی این مستند را برعهده دارد.

دعوت کاستاریکا از فرهادی

ایسنا: امیر کاستاریکا کارگردان صربستانی، از اصغر فرهادی برای حضور در جشنواره «کاستندورف» که هر ساله توسط این کارگردان در شهر زادگاهش برگزار می‌شود، دعوت کرد.امیر کاستاریکا، برنده دو جایزه نخل طلای کن در تماسی از اصغر فرهادی دعوت کرد تا جدیدترین ساخته‌اش درباره الی را برای نمایش به جشنواره فیلم صربستان ببرد.این جشنواره که هر ساله با همکاری وزارت فرهنگ صربستان برگزار می‌شود، امسال برای سومین ‌سال در ماه ژانویه (2010)، دی ماه در شهر محل تولد کاستاریکا «موکرا گورا» برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها