اسفراینی‌ها نگران نباشند!

«سیاه‌زخم» روسیاه شد

بجنورد - خبرنگار جام‌جم: بیماری سیاه‌زخم که به‌وسیله دام‌ آلوده خانگی در اسفراین در حال اپیدمی (واگیر و شیوع) بود، مهار شد و این بیماری خطرناک نتوانست باعث نگرانی شهروندان شود. مسوول گروه بیماری خراسان‌شمالی در این خصوص گفت: به دلیل عدم تشخیص این بیماری در یک دام در روستای فریمان اسفراین، یکی از اهالی روستا اقدام به ذبح دام در خانه کرد که این کار او منجر به انتقال این بیماری به او و اطرافیانش شد.
کد خبر: ۲۷۵۵۵۰

دکتر محمدرضا اکبری افزود: خوشبختانه بعد از اعلام گزارش بیماری، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی سریعا وارد عمل شدند و از گسترش این بیماری جلوگیری کردند.

وی تصریح کرد: چندین‌روز است که دیگر گزارشی مبنی بر آلودگی دام و انسان و همچنین شیوع این بیماری گزارش نشده است.معاون اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نیز خبر از مانع شیوع بیماری سیاه‌زخم در اسفراین داد و گفت: تنها چند راس دام در این شهرستان به بیماری سیاه‌زخم آلوده بوده‌اند.

رمضانی اظهار کرد: با توجه به حلول ماه رمضان بازرسی‌های این اداره کل در خراسان شمالی تشدید می‌شود، ‌پس جای نگرانی برای مردم نیست.وی خطاب به مردم گفت: تا حد امکان از ذبح خانگی دام‌ها جلوگیری کنند و فقط از محل های معتبر ‌که بازرسی در آن صورت می گیرد گوشت و مواد پروتئینی تهیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها