فکر می‌کنید دورترین کسی که تاکنون پیامکی خطاب به او ارسال کرده‌اید، چقدر از شما فاصله داشته است؟ 200 متر؟ ‌2‌کیلومتر؟‌ 2000 کیلومتر؟ 20 هزار کیلومتر؟‌ نه شوخی نکنید از این بیشتر دیگر بعید است. اما اگر می‌خواهید این رکورد خود را بهبود بخشید، می‌توانید در طرح پیامی به بیگانگان فرازمینی شرکت کنید و پیامک خود را به مسافتی حدود 20 سال نوری دورتر از ما بفرستید.
کد خبر: ۲۷۴۵۱۵

پروژه «سلامی از زمین» به همت یکی از سایت‌های استرالیایی بنیان گذاشته شده و در حقیقت باید آن را در ادامه پروژه‌های جستجوی فعال موجودات هوشمند فرازمینی دانست. در این پروژه علاقه‌مندان می‌توانند تا 4 روز آینده به سایت www.HelloFromEarth.net مراجعه کنند و پیام خود را که حداکثر از 160 کاراکتر تشکیل شده است، ثبت کنند. مجموع این پیام‌ها جمع‌آوری و از طریق مجموعه مخابراتی اعماق فضای کانبرا متعلق به ناسا به سمت یکی از سیارات فراخورشیدی که در فاصله 20 سال نوری از زمین قرار دارد، ارسال می‌شود. این سیاره گلیس d581 نام دارد.

این تلاش برای برقراری ارتباط با ساکنان دنیاهای دور البته سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. پژوهشگران برای یافتن نشانه‌هایی از هوشمندان فرازمینی 2 روش جستجو را در پیش گرفته‌اند. یکی از معروف‌ترین آنها SETI نام دارد که در آن به آسمان‌ها گوش فرا داده می‌شود و آسمان را به قصد یافتن نشانه‌هایی از سیگنال‌های مصنوعی اسکن می‌کنند، اما روش دیگر که روشSETI فعال نام دارد، سعی می‌کند با شناسایی مکان‌هایی که احتمال شکل‌گیری حیات در آن، بیش از نقاط دیگر است پیام‌هایی را برای آنها ارسال کند.

البته درباره ماهیت این پیام‌ها و شانس آن تمدن احتمالی برای رمزگشایی پیام‌ها و این‌که آیا چنین ارسال پیامی برای تمدنی که هیچ درکی از آن و ماهیت آن نداریم، کار درستی است یا خیر، بحث‌های فراوانی وجود دارد اما به هر حال یافتن موجودات هوشمند فرازمینی، وسوسه‌ای است که به آسانی نمی‌توان از آن چشم پوشید.

اگر شما هم مایل هستید به این وسوسه‌ها پاسخ دهید بد نیست تا وقت باقی است سری به این سایت بزنید و پیام خود را ارسال کنید و در عین حال اطلاعات بیشتری از این سیاره فراخورشیدی به دست آورید.

پوریا ناظمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها