زمان خوبی برای مردن

رونالد بیگز افسانه‌ای‌ترین دزد بریتانیاست. او به همراه همدستانش 46 سال پیش، 47 میلیون یوروی امروزی را سرقت کردند، اما هفته گذشته او فقط چند روز قبل از تولد 80 سالگی‌اش از زندان ‌آزاد شد. دلیل این آزادی پیش از موعد، نه به خاطر برگزاری مراسم تولد، ‌بلکه به دلیل شرایط نامناسب جسمی او بوده است. وضعیت بیگز تا آن اندازه وخیم بوده که بلافاصله پس از آزادی او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. به نوشته دویچه وله بیگز را افسانه‌‌ای‌ترین دزد تاریخ بریتانیا لقب داده‌اند. 46 سال پیش، در هشتمین روز از ماه اوت، بیگز به همراه سایر اعضای باند که در مجموع 18 نفر می‌شدند، به قطار سلطنتی حامل محموله‌های پستی ‌حمله کردند.
کد خبر: ۲۷۴۱۸۱

آنها ابتدا با فرستادن یک پیام ساختگی قطار را مجبور به توقف کردند و سپس راننده‌ آن را بشدت کتک زدند هر چند راننده در نهایت زنده ماند، اما شدت جراحات وارده به او آنقدر زیاد بود که تا سال‌ها بعد گرفتار درمان بود. در این عملیات، در مجموع 120 کیسه‌ طلا به سرقت رفت که ارزش امروزی آنها بالغ بر 47 میلیون یورو است.

مدت کوتاهی پس از سرقت، بیگز و همدستانش توسط پلیس دستگیر شدند و دادگاه آنها را به تحمل 30 سال حبس محکوم کرد. هرچند این پایان ماجرا نبود، زیرا در سال 1965، یعنی 2 سال پس از وقوع جرم، بیگز موفق شد تا از زندان فرار کند. او با کمک جراحی پلاستیک تغییر قیافه داد و پس از آن به برزیل گریخت و 30 سال در آنجا ماندگار شد.

سال 2001 زمانی که بیگز 71 سال داشت، به دلیل شرایط نامناسب جسمی به طور داوطلبانه به انگلیس بازگشت و خود را به پلیس معرفی کرد و پس از محاکمه نیز راهی حبس شد.

جک استراو، وزیر دادگستری بریتانیا در حالی خبر آزادی دزد افسانه‌ای این کشور را در آستانه‌ سالروز سرقت اعلام کرد که چند هفته‌ پیش با درخواست آزادی او مخالفت کرده بود. درخواست آزادی بیگز از سوی کمیته عفو زندانیان مطرح شده بود، اما استراو با این توجیه که بیگز هرگز از عمل خود اظهار پشیمانی نکرده، به این درخواست توجهی نشان نداد.

در این مدت وضعیت جسمانی بیگز وخیم شد. به این ترتیب جک استراو با آزادی وی از زندان موافقت کرد و دلیل آن نیز تنها ابتلای سخت بیگز به بیماری ذات‌الریه اعلام شد و این امر که دیگر هیچ امیدی به بهبود او نمی‌رود.

مایکل بیگز، پسر وی که از سال‌ها پیش تاکنون در پی به دست آوردن موافقت برای تقاضای عفو پدرش بوده است، در هنگام آزادی او گفت، پدرش مدت طولانی زنده نخواهد ماند. با این حال سخنگوی مایکل بیگز اظهار داشت‌‌، وی بشدت از آزادی پدر خوشحال شده و امیدوار است تا وی جشن تولد 80 سالگی‌اش را تجربه کند. تولد 80 سالگی رونالد بیگز در روز 8 ماه اوت (یکشنبه هفته گذشته) و سالروز انجام موفقیت‌آمیز عملیات سرقت، انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها