در این پژوهش نزدیک به 250 هزار نفر در سه تحقیق مختلف تحت مطالعه قرار گرفتند. محققان میگویند؛ کاهش احتمال تشکیل سنگ کلیه به سن، سایز، مصرف مایعات و سایر فاکتورها بستگی ندارد اما در عوض مصرف میوهها و سبزیجات بیشتر، مغزها، محصولات لبنی کم چرب، غلات سبوس دار و مصرف نمک کمتر و گوشتهای قرمز فرآوری شده و نوشیدنیهای قندی کمتر به عنوان یک رژیم غذایی مناسب راهی موثر برای پیشگیری از تشکیل سنگهای کلیوی است.