برای فروش ملک 480 میلیون تومانی صورت گرفت

معرفی شاهدهای قلابی

4 نفر از اعضای یک باند که با جعل سند یک قطعه زمین در کرج، آن را بیش از 480 میلیون تومان فروخته بودند، از سوی ماموران اداره عملیات ویژه استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۷۳۹۲۸

به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش مردی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی کرج رفت و از مردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

مرد شاکی در اظهاراتش به بازپرس صمدی گفت: از طریق یکی از دوستانم با مردی آشنا شدم که قصد داشت برای ارائه سهم ارثیه پدری به اعضای خانواده‌اش، یک قطعه زمین به مساحت 651 متر مربع را در یکی از محله‌های مرکزی کرج به فروش برساند. پس از ملاقات با مرد فروشنده و گفتگو با وی، به توافق رسیدم که با وی معامله کنم.

بنابراین، به محل ملک رفتم و پس از دیدن آن و بررسی مدارک و اسناد مالکیت، به دفترخانه‌ای در کرج رفتیم و با پرداخت480 میلیون تومان به وی، سند به نام من ثبت شد.

هفته گذشته، تصمیم به فروش قطعه زمینم گرفتم و برای انجام کارهای اداری به اداره ثبت کرج رفتم که متوجه شدم مالک قطعه زمینی که خریده‌‌ام، در خارج از کشور به سر می‌برد و مرد فروشنده با مدارک جعلی مرا فریب داده و از من کلاهبرداری کرده است.

ردپای شیادها در تهران

پس از شکایت این مرد، پرونده‌ای تشکیل و برای ادامه تحقیقات به اداره عملیات ویژه استان تهران ارسال شد و ماموران با اطلاعاتی که از وی به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای پرداختند و جستجو برای یافتن متهمان ادامه یافت تا این که در ادامه تحقیقات، معلوم شد مردان شیاد این قطعه زمین را در دفترخانه‌ای در تهران، با مدارک جعلی به نام خود ثبت کرده و بعد در کرج فروخته‌اند. با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی متهمان به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که هفته گذشته، 3 نفر از اعضای باند در تهران و کرج شناسایی و دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به کلاهبرداری 480 میلیونی اعتراف کردند.

اعتراف به کلاهبرداری میلیونی

بهرام یکی از متهمان در اظهاراتش به پلیس گفت: من و همدستانم در خصوص جعل اسناد و مدارک مالکیت زمین و آپارتمان فعالیت داریم. از چندی قبل، با مراجعه به اداره‌های ثبت، قطعه زمین‌هایی را که مالک آن خارج از کشور بودند یا صاحب آن مشخص نبود، شناسایی می‌کردیم و بعد با به دست آوردن مشخصات ملک و تهیه اسناد و مدارک جعلی، 2 عضو باند را به عنوان شاهد به دفترخانه‌های مختلف می‌بردیم و اسناد مالکیت جعلی را به نام یکدیگر به صورت وکالتی تغییر می‌دادیم و بعد به کرج منتقل می‌کردیم و زمین‌ها را به فروش می‌رساندیم که آخرین بار در کرج شناسایی و دستگیر شدیم.

به دنبال اعتراف این 3 متهم، 2 شاهد قلابی که در دفترخانه‌ها حاضر می‌شدند هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی از آنها شامگاه 27 مرداد امسال در تهران شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال این متهم به مرکز پلیس، وی هرگونه همکاری با اعضای باند را انکار کرد.

بنابراین گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی صمدی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی کرج روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها