جام‌جم: مهران دوستی گوینده رادیو جوان داور جشنواره بین‌المللیABU شد.14 داور از برگزیدگان رسانه‌های مختلف کشورهای آسیایی و اقیانوسیه، مهرماه امسال برنامه‌های این جشنواره بین‌المللی را در بخش‌های مختلف داوری می‌کنند.از کشور ایران نیز مهران دوستی گوینده رادیو جوان به عنوان داور در این جشنواره شرکت خواهد کرد.این جشنواره مهرماه امسال در کشور مغولستان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۲۹۳۰

«دا» تنهایی پرهیاهو شد

فارس: نگارش فیلمنامه «تنهایی پرهیاهو» توسط تهمینه میلانی براساس کتاب «دا» به پایان رسید و جهت تصمیم‌گیری و بازبینی شورای فیلمنامه حوزه هنری و انجمن سینمای دفاع مقدس ارسال شد.«تهمینه میلانی» گفت: نگارش فیلمنامه «تنهایی پرهیاهو» را براساس کتاب «دا» به پایان رساندم و برای تصمیم‌گیری نهایی در اختیار شورای فیلمنامه حوزه هنری و انجمن سینمای دفاع مقدس قرار دادم. وی افزود: این فیلمنامه روایتگر یک حماسه ملی میهنی در دوران جنگ تحمیلی در خرمشهر است.

دوبله سریال عربی برنده جایزه ‌امی

ایسنا: فاطمه برزویی سریال عربی «تهاجم» که برنده جایزه «امی» شده است را برای پخش از سیما دوبله می‌کند. گویندگان زیادی در تهاجم نقش‌گویی می‌کنند که کسری کیانی، علی همت‌مومیوند، مهرداد ارمغان، کریم بیانی، شراره حضرتی، افسانه آریابقا، بیژن علی‌محمدی، شهراد بانکی، حسین سرآبادانی، جواد بازیاران و آزیتا لاچینی از جمله گویندگان تهاجم هستند. شوقی الماجری، تهاجم را ساخته است. این سریال در سال 2008 برنده جایزه امی شد. منذر ریاحنه در تهاجم بازی می‌کند و داستان آن درباره مقاومت مردم فلسطین در مقابل تهاجم رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان جنین در سال 2002 است.

کات پستچی در رادیو جوان

جام‌جم: برنامه سینمایی کات رادیو جوان فردا به نقد و بررسی فیلم «پستچی سه بار در نمی‌زند» خواهد پرداخت.

کات که پیش از این به نقد فیلم‌های متعددی از سینمای ایران پرداخته، این هفته نیز با گفتگو با حسن فتحی (کارگردان)‌، رویا تیموریان (بازیگر)‌ و جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)‌ فیلم در حال اکران «پستچی سه بار در نمی‌زند» را بررسی خواهد کرد.کات کاری است از گروه جوان و فرهنگ رادیو جوان که هر جمعه از ساعت 15 از رادیو جوان به روی آنتن می‌رود.

آتشکار به مونترال می‌رود

ایسنا: سی‌وسومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «مونترال» کانادا با حضور پررنگ سینمای ایران برگزار خواهد شد. برگزار‌کنندگان جشنواره مونترال 240 فیلم از 78 کشور را برای نمایش در بخش‌های مختلف این رویداد سینمایی انتخاب کردند که از ایران 5 فیلم به نمایش درخواهند آمد. در بخش رقابتی، امسال 20 فیلم برای دریافت جایزه اول رقابت خواهند کرد که از ایران «آتشکار» به کارگردانی «محسن امیریوسفی» حضور خواهد داشت. در بخش رقابتی فیلم‌های اول، 20 اثر انتخاب شده‌اند که فیلم «وقتی لیموها زرد شدند» از ایران به کارگردانی «محمدرضا وطن‌دوست» یکی از فیلم‌های منتخب است. در بخش «نگاه ویژه به سینمای جهان»، جشنواره‌ مونترال دو فیلم از ایران را به نمایش درخواهد آورد؛ فیلم «بیست» به کارگردانی «عبدالرضا کاهانی» به ‌همراه فیلم «پنالتی» ساخته‌ «انسیه شاه‌حسینی» در این بخش حضور خواهند داشت. همچنین در بخش فیلم‌های کوتاه سینمای جهان، «فیلم اول» به کارگردانی «پناه پناهی» از ایران به نمایش درمی‌آید.

بزرگداشت مهرداد فخیمی برگزار می‌شود

فارس: بزرگداشت مهرداد فخیمی امروز طی مراسمی در «خانه سینما» برگزار می‌شود.بزرگداشت مهرداد فخیمی، فیلمبردار با سابقه سینمای ایران امروز از ساعت 17 تا 20 در خانه سینما برگزار می‌شود. این مراسم به مناسبت اولین سالروز درگذشت مرحوم مهرداد فخیمی با حضور خانواده، دوستان و همکاران آن فقید برگزار می شود. قرار است در این مراسم محمود کلاری، سعید پورصمیمی و جعفر والی سخنرانی ‌کنند.

2 انیمیشن ایرانی در جشنواره‌های جهانی

فارس: دو فیلم کوتاه انیمیشن «ابر صورتی» و «در خانه‌ ما» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در دو جشنواره جهانی به نمایش در خواهند آمد.فیلم انیمیشن «ابر صورتی» ساخته مسعود قدسیه در بخش مسابقه بین‌الملل نهمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن و فانتزی لهستان پذیرفته شده تا طی روزهای 18 تا 25 مردادماه، در شهر سوپات این کشور، روی پرده برود.بر پایه این گزارش، فیلم انیمیشن «در خانه‌ ما» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا نیز در بخش مسابقه بین‌الملل هفتمین جشنواره فیلم انیمیشن «بادن» سوئیس به‌ نمایش درخواهد آمد.

جمع‌آوری بیش از 1400 فیلم کپی غیرمجاز در ایلام

جام‌جم: بیش از 1400 فیلم کپی غیرمجاز و غیراخلاقی در سه ماهه اول سال‌جاری در استان ایلام کشف و جمع‌آوری شده است.به گزارش روابط عمومی دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با محصولات غیرمجاز سمعی و بصری و سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این اقدام که با همکاری و هماهنگی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و اداره کل اماکن عمومی انجام گرفته، بیش از 1174 فیلم کپی غیرمجاز و 286 فیلم غیراخلاقی در شهرستان‌های گوناگون این استان از جمله: مهران، دهلران، شیروان‌چرداول، آبدانان، دره‌شهر و ایوان کشف و ضبط شده است.

پایان تصویربرداری رستگاران

فارس: تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رستگاران» به کارگردانی سیروس مقدم به پایان رسید.تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رستگاران» در لوکیشنی واقع در دزاشیب به پایان رسید.بنا بر این گزارش، این مجموعه در ابتدا قرار بود در 52 قسمت ساخته شود، اما در نهایت سیروس مقدم این سریال را در 49 قسمت به پایان رساند و پخش آن نیز هفته آینده به پایان خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها