گروه سلامت: کودکانی که لبنیات سرشار از کلسیم مصرف میکنند، طول عمرشان افزایش یافته و کمتر دچار سکته مغزی میشوند.
به گزارش سلامت، بررسی 65 ساله مطالعه دهه 1930 که روی بیش از 1300 خانواده انگلیسی و اسکاتلندی صورت گرفته نشان میدهد کسانی که شیر، پنیر و کره مصرف میکردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی -عروقی هستند.
کد خبر: ۲۷۲۴۴۴
عوامل خطرزای قلبی در کودکی فعال میشود؛ ولی شواهد آنها در سنین بالاتر خود را نشان میدهند.محققان علوم پزشکی فرانسه با تحقیق روی 4374 فرد در دهه 1930 دریافتند تا سال 2005، 34درصد آنان معادل 1468 نفر آنان مردند که 378 مورد بر اثر بیماریهای کرونر قلبی جان باختند و 121 نفر نیز بر اثر سکته مغزی مردند.محققان دریافتند: بین مصرف لبنیات سرشار از کلسیم و دیگر عوامل مرگومیر، ارتباط معناداری وجود ندارد.