مهر: هفتمین دوره جایزه سراسری شعر الغدیر در فاصله دو عید سعید غدیر خم و قربان در ماه آذر و در خمینی‌شهر برگزار می‌شود. امسال هم از کمک اعضای دوره‌های قبلی هیات داوران متشکل از عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی و سعید بیابانکی به اضافه دو عضو جدید علی معلم دامغانی و سهیل محمودی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۲۷۱۰۸۲

جایزه قصه‌های قرآنی

مهر: سومین جشنواره کتاب سال قصه‌های قرآنی شامل ترجمه، فیلمنامه و نمایشنامه، سال 89 و همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم در تهران برگزار می‌شود. نویسندگان و صاحبان فیلمنامه و نمایشنامه‌های قرآنی که در 30 سال پس از انقلاب اسلامی در موضوع قصه‌های قرآنی نوشته شده یا تبدیل به فیلم و نمایشنامه شده باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

سومین جشنواره ادبی یار و یادگار

ایسنا: جشنواره ادبی «یار و یادگار» ویژه بزرگداشت یادگاران حضرت امام خمینی(س) اوایل اسفندماه برگزار می‌شود. این جشنواره امسال بخش ویژه خود را به همسر حضرتامام خمینی(ره) مرحومه بانو ثقفی اختصاص داده است. این جشنواره ادبی در بخش‌های مقاله، شعر، داستان، نثر ادبی و ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود. همچنین امسال برای اولین‌بار بخش ادبیات کودک و نوجوان به جشنواره اضافه شده است.

انتشار دایره المعارف آیین‌های باستانی

جام‌جم: غلامرضا معصومی، سرپرست واحد اساطیر و آیین‌های باستانی جهان پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری، از انتشار تدریجی دایره‌`المعارفی در حوزه اساطیر خبر داد. وی گفت: به جهت حساسیت کار تاکنون تنها حرف آ از مجموعه بخش الف این دایره‌`المعارف در 522 صفحه به همراه مقدمه‌ای بر آن به چاپ رسیده است و کار همچنان برای اتمام بخش الف دایره` المعارف ادامه دارد که پیش‌بینی می‌شود فقط بخش الف این دایره‌ المعارف چیزی نزدیک به هزار صفحه را به خود اختصاص دهد.

نغمه‌های آسمانی در تالار وحدت

فارس: جشنواره نغمه‌های آسمانی توسط بنیاد رودکی در ایام ماه مبارک رمضان در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این جشنواره سه روزه که روزهای10 تا 15 رمضان برگزار خواهد شد، شاهد اجرای انواع مناجات خوانی‌ها، ذکرخوانی‌ها ، تواشیح، قرائت قرآن و ... خواهیم بود.

معرفی نامزدهای جایزه‌ ادبی قدس

جام‌جم: با پایان یافتن داوری دوره مقدماتی جایزه ادبی قدس، 40 شاعر به عنوان نامزد برای رقابت در مرحله نهایی معرفی شدند. محمدامین جعفری حسینی، عبدالرحیم سعیدی راد، کامران شرفشاهی، سینا علی‌محمدی، هاشم کرونی، امید مهدی‌نژاد و علی هوشمند از جمله این شاعران هستند. جایزه ادبی قدس، 23 مردادماه در سالن اجلاس سران اهدا خواهد شد.

یادنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی

جام‌جم: کتاب «یادنامه شیخ آقا بزرگ تهرانی» مجموعه گفتارها به مناسبت یکصدمین سال آغاز نگارش الذریعه همزمان با برگزاری آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی توسط کتابخانه ملی و با همکاری خانه کتاب منتشر شد. این کتاب 224 صفحه‌ای شامل 4 بخش مقالات فارسی، مقالات عربی، مقالات انگلیسی و اسناد است.آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی 18 مرداد و همزمان با یکصدمین سال آغاز نگارش کتاب الذریعه - بزرگ‌ترین کتاب‌شناسی کتاب‌های شیعی  توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی در محل مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

ششمین هفته خیابان هنر در بوستان ملت

جام‌جم: ششمین هفته خیابان هنر از امروز به مدت 3 روز در پیاده‌روی بوستان ملت برپا می‌شود.

در ششمین هفته این طرح پیاده‌روی بوستان ملت، طی روزهای چهارشنبه 14، پنجشنبه 15 و جمعه 16 مرداد از ساعت 18 الی 21:30 میزبان خیابان هنر شهر تهران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها