بزرگراه گمشده

آمیتاب باچان در دادگاه

مشکل مالی آمیتاب باچان با اداره مالیات هند، سر از رسانه‌های گروهی کشورش درآورد و تبدیل به یک سوژه داغ شد. اداره مالیات بمبئی از این بازیگر قدیمی خواسته تا با حضور در دادگاه، درباره مشکل مالیاتی خود توضیحاتی دهد. این دادگاه روز 28 اکتبر بر پا می‌شود و چنین به نظر می‌رسد که رسانه‌های گروهی هند تا آن روز، قصد ندارد دست از سر این سوژه بردارد.
کد خبر: ۲۶۶۴۴۳

وکیل باچان هم حاضر به گفتگو با رسانه‌ها نشده و مثل این‌که قرار است کل این موضوع در دادگاه مطرح و حل شود. بحث اصلی بر سر میزان درآمد این بازیگر 65 ساله از حضورش به عنوان مجری در برنامه معروف تلویزیونی «کی‌ می‌خواد پولدار بشه؟» است. این برنامه هفته‌ای 5 روز از شبکه استارتی وی پخش می‌شد و میلیون‌ها بیننده داشت. موفقیت این برنامه به قدری زیاد بود که هنگام پخش آن، خیابان‌های سراسر کشور هند خالی از آدم می‌شد و تمام مغازه‌ها تعطیل می‌شدند. درآمد باچان از این برنامه به روی هم حدود 51 میلیون روپیه (یک‌میلیارد و 275 میلیون تومان) بوده است. باچان با توجه به قانون مالیات عقیده دارد از بابت درآمد این برنامه، نباید مالیاتی پرداخت کند. بخشی از قانون مالیاتی هند که شامل معافیت‌های مالیاتی می‌شود در این باره است که هنرمندان از بابت اجراها و برنامه‌های خود در خارج از کشور، ملزم به پرداخت مالیات نیستند. نمایش تلویزیونی باچان هم توسط یک شبکه بین‌المللی تهیه شده و به همین دلیل در دسته کارهایی که باید بابت آنها مالیات پرداخت شود، قرار نمی‌گیرد.

از قرار معلوم رئیس دادگاه درخواست و حرف باچان را منطقی ارزیابی کرده است، ولی با این حال خواسته که این مشکل به صورت حضوری بحث و حل شود. شاید رئیس دادگاه عالی بمبئی می‌خواهد با این کار، یک دیدار خصوصی و نزدیک با این سوپراستار سینمای بالیوود داشته باشد! رسانه‌های گروهی هند اعلام کرده‌اند، براساس قانون مالیاتی کشور باچان باید 30 درصد درآمد خود از آن نمایش تلویزیونی را به اداره مالیات بدهد. باچان که سال قبل درام جنایتکارانه موفق «سرکار» را روی پرده سینماها داشت، بزودی درام حقوقی و خانوادگی «ضمانت» را روانه اکران عمومی می‌کند که در آن نقش یک وکیل عدالت‌خواه و سرسخت را دارد که در پی احقاق عدالت و حقوق مردم ستمدیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها