سینما 2009

«هری پاتر» جدید سیاه است

فارس: درحالی ششمین قسمت از ماجراجویی‌های «هری پاتر» و دوستانش خود را آماده اکران عمومی در کشورهای مختلف جهان می‌کند که منتقدان آن را سیاه‌ترین قسمت این مجموعه می‌دانند.«هری پاتر و شاهزاده نیمه اصیل» بیست و چهارم تیر در آمریکا، کانادا و بیش از 80 کشور دیگر جهان به نمایش عمومی در‌می‌آید. منتقدان قسمت ششم فیلم را سیاه‌تر از قسمت‌های قبلی آن ارزیابی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۴۹۲۰

تقدیر ونیز از استاد سینمای کمدی

مهر: شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز با نمایش فیلم سینمایی «جنگ بزرگ» به کارگردانی ماریو مونیچلی، از این استاد بزرگ سینمای کمدی ایتالیا تقدیر می‌کند.ورایتی اعلام کرد قرار است نسخه بتازگی بازیابی شده فیلم برنده شیر طلایی جشنواره ونیز 1959 روز اول سپتامبر پیش از آغاز رسمی جشنواره در فضای باز سن پولو به نمایش درآید و مونیچلی 94 ساله هم در این مراسم حضور خواهد داشت. ضمن این که شهرداری ونیز هم به همین مناسب یک مهمانی باشکوه ترتیب می‌دهد.

زنبق طلایی به ماچان رسید

ایسنا: جایزه اول جشنواره فیلم بروکسل به «ماچان» از ایتالیا ساخته اوبرتو پازولینی تعلق گرفت.هفتمین جشنواره فیلم بروکسل جایزه «زنبق طلایی» بهترین فیلم را به ماچان، اولین ساخته بلند اوبرتو پازولینی اعطا کرد.این فیلم که جایزه تلویزیون بلژیک برای بهترین فیلم را نیز کسب کرد، داستان تعدادی از ساکنان محله فقیرنشین سریلانکاست که یک تیم هندبال تشکیل می‌دهند و با دعوتنامه‌ای که برای حضور در مسابقات آلمان می‌گیرند، در این کشور ناپدید می‌شوند.

به گزارش اسکرین دیلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «ماموت» ساخته لوکاس مودیسون از سوئد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها