گروه سلامت: محققان اعلام کردند چای سبز میتواند پیشرفت سرطان پروستات را به تعویق بیندازد.
به گزارش ایسنا، پژوهشگران در تحقیق جدیدی روی این چای مفید و پرخاصیت دریافتهاند، ترکیبات فعالی در چای سبز وجود دارد که میتواند سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد و این روند را به تعویق بیندازد.
کد خبر: ۲۶۱۵۳۷
محققان دریافتهاند کپسولهایی که از عصاره چای سبز تهیه میشوند پلیفنول نام دارند که مقدار پروتئینهایی را که تومورها برای ادامه رشد خود از آنها مصرف میکنند، کاهش میدهند. این کپسولها ساخت شرکت پلیفنول فارما هستند و با عنوان «پلی فنول E» شناخته شده هستند و توزیع میگردند. این کپسولها حاوی عصاره چای سبز موسوم به EGCG هستند که دارای خواص آنتیاکسیدانی میباشند.
در این تحقیق، پژوهشگران مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا روی 26 بیمار مبتلا به سرطان در گروههای سنی 41 تا 68 سال مطالعه و آزمایش انجام دادند.
محققان دریافتند که پس از مصرف این کپسولها، سرعت پیشرفت سرطان کاهش مییابد و در عین حال این شیوه عوارض جانبی بسیار اندکی دارد و با این روش همچنین عملکرد کبد بیماران طبیعی باقی میماند.