گپی با هنرمندان استان

گل‌های بهشت در کویر یزد

تابستون از راه رسیده و باز هم می‌خواهیم بریم سفر. سفر به شهرها و استان‌های کشورمان. به زیارت امام رضا(ع.) به شهر گل و شعر شیراز، به مسقط الراس دلیران تبریز، به فلک‌الافلاک لرستان و شبکه باران و آفتاب و هامون و اشراق و زاگرس..... این هفته می‌رویم به یزد یکی از شهرهای کویری ایران گفتگو با فاطمه زارع تهیه‌کننده برنامه گل‌های بهشت مرکز یزد پیش‌روی شماست.
کد خبر: ۲۶۱۲۵۵

خانم زارع از گل‌های بهشت بگویید.

گل‌های بهشت برنامه ایست مخصوص خردسالان 3 تا 6 ساله یزدی که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 40/10 دقیقه و تکرارش ساعت 45/16 دقیقه از صدای مرکز یزد پخش می‌شود.

استقبال بچه‌های یزدی از این برنامه چطوره؟

استقبال خوب است. نظرسنجی‌های واحد تحقیقات و پژوهش مرکز یزد نشان می‌دهد که برنامه مورد استقبال مخاطب خودش قرار گرفته. این برنامه در بخش ویژه (صلح و دوستی ملل) در دومین جشنواره بین‌المللی رادیو هم شرکت کرد.

وقتی برای بچه‌ها کار می‌کنید، چه احساسی دارید؟

چون که با کودک سروکارت فتاد/ پس زبان کودکی باید گشاد

احساس می‌کنم با آنها هم سن و سال هستم. به بچه‌ها فوق‌العاده علاقه دارم. کار کردن برای بچه‌ها بسیار لذت بخش و شیرین است. بچه‌های یزدی بسیار با‌استعداد هستند مثل مردمانش. به‌قول مارکوپولو مردمان یزد هوشیار، سرسخت و با استعداد هستند.

عمده‌ترین ضعف در برنامه‌های کودک چیست؟

مهم‌ترین ضعف این‌ است که از بزرگ‌ترها بخواهیم صداسازی کنند و ادا در بیاورند و برای بچه‌ها برنامه اجرا کنند. به نظر من بچه‌ها خودشان باید در اجرای برنامه سهیم باشند براحتی مسائل خودشان را مطرح کنند. بچه‌های خردسال خیلی‌ روراست و صادق هستند و راحت حرف دلشان را می‌زنند.

یک تهیه‌کننده کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

باید مخاطب خودش را بشناسد. با زبان کودک، دنیای کودک و منطق کودک آشنا باشد. نیازها و خواسته‌های کودک را بداند.خیلی از برنامه‌های رادیو قابل شنیدن نیستند. چرا که تهیه‌کننده آن برنامه فکر می‌کند که هر چه خودش دوست دارد. دیگران هم باید دوست داشته باشند. تهیه‌کننده رادیو باید نیاز کودک را بشناسد: باید با علم روز حرکت کند.

من اگر به عنوان خبرنگار قاب کودک بخواهم دیدنی‌های استان شمار را ببینم چه جاهایی را پیشنهاد می‌دهید؟

من پیشنهاد می‌کنم به مناطق کویری استان یزد بروید. از جمله کویر عقدا، حیفه طبس را هم ببینید. ابرکوه و انبارها و بادگیرهای شهر و باغ دولت‌آباد و مسجد جامع هم زیبایی‌های خاص خودش را دارند.

قدم زدن در خیابان‌های شهر یزد آدم را نزدیک می‌کند به روح تاریخی سرزمینی که در آن واقع شده.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها