ایسنا: طولانی‌ترین ساندویچ خرچنگ هم سر از کتاب رکوردهای گینس در آورد. این ساندویچ خرچنگ به طول 18 متر و 83 سانتی‌متر توسط آشپزهای منطقه «پورت لند» در ایالت «مین» آمریکا پخته شده و توانست نظر نمایندگان کتاب رکوردهای گینس را به خود جلب کند.
کد خبر: ۲۶۰۷۲۶

برای آماده‌سازی این ساندویچ غول پیکر از 77/21 کیلوگرم گوشت خرچنگ، 15 لیتر روغن مخصوص و چند کیلوگرم انواع ادویه و چاشنی استفاده شده است.

برای پختن و آماده کردن این ساندویچ علاوه بر آشپزها از اعضای تیم فوتبال محلی نیز کمک گرفته شده است.

آواز درخشان مرغ مینا

ایسنا: یک مرغ مینا «ستاره آواز چین» لقب گرفت.

صاحب 73 ساله این پرنده به خبرگزاری شینهوا گفته است: مرغ مینای من در سطح منطقه «ووهان» در استان «هوبئی» بسیار مشهور است، چون این پرنده‌ قادر است آوازهای محلی چینی را با صدای خوش بخواند. این مرد برای آموزش مرغ مینایش 8 سال وقت صرف کرده است.

بر اساس یک رسم کهن، هر ساله و در اواخر فصل بهار مرغ‌های آوازه‌خوان با یکدیگر در پکن رقابت می‌کنند و هر پرنده‌ای که بهترین صدا را داشته باشد، برنده سال شده و لقب «ستاره آواز چین» را از آن خود می‌کند.

صاحب پرنده نیز یکهزار یوآن به عنوان جایزه از برگزار‌کننده این مسابقه دریافت می‌کند.

5 سال زندان برای پست کردن گربه

ایسنا: یک بچه گربه پس از آن که درون یک صندوق پستی افتاد، به یک ایالت دیگر پست شد.

ماموران اداره پست منطقه بوستون در ایالت «ماساچوست» آمریکا حین بررسی و تخلیه یک صندوق پست در منطقه متوجه حضور یک بچه گربه 8 هفته‌ای و به وزن یک کیلوگرم شدند که داخل صندوق و در میان هزاران پاکت نامه و کارت پستال بود.

این بچه گربه پس از آن که درون صندوق افتاده بود، با نامه‌های داخل آن به یکی دیگر از مناطق ایالت ماساچوست منتقل شده و در آنجا بود که ماموران متوجه حضور این حیوان شدند و او را به انجمن تحویل دادند.

این بچه گربه که «پوستینا» نام دارد، توسط صاحبش داخل این صندوق پست انداخته شده بود و ماموران انجمن حفاظت از حیوانات آمریکا پس از بررسی و شناسایی صاحب این حیوان، او را به پرداخت 2500 دلار جریمه و 5 سال حبس محکوم کردند.

در یک سال اخیر، خشونت علیه حیوانات در ایالات مختلف آمریکا 48 درصد افزایش یافته است.

کروات‌ها برای یک کتاب شلوار دوختند

ایسنا: خیاطان کرواسی کمی بیش از حد معمول ذوق به خرج دادند و به سرشان زد در روند کار و بارشان تفننی به خرج دهند. به همین خاطر هم بلندترین شلوار جین جهان را برای کتاب رکوردهای گینس دوختند.

این شلوار که 48 متر طول و 34 متر عرض دارد را 8023 خیاط دوختند.

نمایندگان کتاب رکوردهای گینس در میدان مرکزی زاگرب، پایتخت کرواسی حضور یافتند و پس از اندازه‌گیری این شلوار، نام خیاطانش را در رکوردهای گینس به ثبت رساندند.

برای هر متر این شلوار جین، یک دلار و 30 سنت هزینه صرف شده و درآمد حاصل از این شلوار بی نظیر البته به نفع کودکان و افراد معلول کرواسی خرج خواهد شد.

وال‌ها پرستار بچه استخدام می‌کنند

مهر: مطالعات جدید نشان می‌دهد که وال‌ها نیز مثل انسان‌ها نگران فرزندان خود هستند و تنها انسان‌ها نیستند که در نبود خود از پرستار بچه استفاده می‌کنند.

گروهی از دانشمندان بین‌المللی در دانشگاه دالهاوزی با انجام مطالعاتی دریافتند که وال‌های مشهور به وال عنبر با شیوه برنامه‌ریزی شده‌ای از فرزندان خود نگهداری می‌کنند تا بتوانند از زمان به نحو مناسبی برای شکار و تهیه غذا استفاده کنند.

وال‌ها زمان نگهداری از فرزندان خود را به صورت مساوی تقسیم می‌کنند تا وال‌ مادر بتواند بدون این که نوزادش آسیب ببیند، آنها را ترک کند و به شکار برود.

محققان معتقدند این شیوه پرستاری از فرزندان در گروه‌های بزرگ‌تر رواج بیشتری دارد و زمانی که یک نوزاد وال به این گروه افزوده می‌شود، رفتارهای حرکتی وال‌ها نیز تغییر می‌کند.

وال‌ها می‌توانند تا عمق 609 متری دریا پیش بروند و حتی برای یک ساعت در این عمق باقی بمانند. در این زمان است که احتمال بروز خطر برای وال‌های کوچک که در سطح بالاتر باقی مانده‌اند، وجود دارد.

میزان تولید مثل وال‌های عنبر بسیار کم و هر 5 سال یک بار است. یعنی هر یک از وال‌های کوچک ارزش بسیار بالایی برای مادران خود دارند. انجام این مطالعات 2 سال به طول انجامید و طی این مدت محققان روی 23 وال نوزاد و خانواده‌های آنان مطالعه کردند.

بر اساس گزارش نیچر، محققان دریافتند که وال‌های کوچک توسط دیگر وال‌ها مراقبت و پرستاری می‌شوند تا زمان کافی برای شکار مادران آنها وجود داشته باشد. گاهی اوقات مادران گروه از فرزندان وال‌های دیگر نیز نگهداری می‌کنند.

در گروه‌های کوچک‌تر معمولا یکی از وال‌های ماده که مورد اعتماد بقیه است وظیفه نگهداری از فرزندان را به عهده می‌گیرد و در گروه‌های بزرگ‌تر، نگهداری از وال‌های کوچک به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها