خنده جام

موی سپید را توی آینه دیدم!

رضا رفیع: یکی از خوبی‌های آینه این است که همه چیز آدم را صاف و پوست کنده به خود آدم نشان می‌دهد؛ از جمله سپیدی موی سر را که به منزله برافراشتن پرچم سفید در برابر گذشت عمر می‌توان قلمدادش کرد. به خاطر همین هم هست که بعضی‌ها از سفید شدن موی سر خود هراس دارند و از شدت ترس دچار ریزش مو می‌شوند. هرچه از عمر آدم می‌گذرد، بر تعداد موهای سفید سرش افزوده می‌شود. این مطلب مهم را بجز حقیر، سایر دانشمندان سرشناس هم تایید کرده‌اند. در مواجهه با این واقعیت طبیعی، مردم معمولا به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند:
کد خبر: ۲۶۰۰۴۲

1- رنگ مو می‌خرند: این عده از آدم‌ها معتقدند که نباید به آسانی تسلیم گذشت عمر شد و کماکان باید ظاهر جوان خویش را به اشد وجه ممکن حفظ کرد. این وسط شاید که عزرائیل هم گول خورد. این دوستان معمولا ماهی یکی دوبار سر خود را شیره رنگی می‌مالند و نفس راحتی می‌کشند. کسانی نیز که این روزها دیر دست به ازدواج می‌زنند،  بعضا قبل از خواستگاری رفتن، یک عدد اسپری رنگ هم همیشه با خود به همراه دارند. اینها چون معتقدند که موی سپید را فلکم رایگان نداد و این نسیه را به نقد جوانی خریده‌ام؛ فلذا برای خرید رنگ مو و اسپری آن هم حاضر به پرداخت هر قیمتی هستند. تو مو می‌بینی و من رنگ مو را!

2- تسلیم شدن مو به مو: این گروه از آدم‌ها بی‌هیچ ترس و تردیدی، به روال معمول طبیعت تن داده‌اند و از سفید شدن موهایشان که معمولا با جوگندمی شدن هم آغاز می‌شود، هیچ ابایی ندارند. اینها معتقدند که پیران اگر خودشان را جوان نشان دهند(یا بالعکس سه در چهار)، اصلا کار خوبی نیست و خیلی یخ است. بزرگان این مسلک و مرام به زبان فصیح عربی و فارسی قاطی کرده شده فرمودند: «شیئان عجیبان هما ابرد من یخ/ شیخ یتشبّب و شباب یتشیخ!»

حکایت مینی‌ماستمالیست: یکی را روایت کنند که به سلمانی اندر شد تا گیسوان فرهشته خویش را اصلاحات کند. پس به اوستاد سلمانی گفت: بی‌زحمت، فقط موهای سفید مرا جدا کن. مرد سلمانی بر این روال رفت تا آن که خسته شد. تمام موهای سرش را از بیخ تراشید و گفت: بی‌زحمت خودتان سفید و سیاه آن را جدا کنید.من باید بروم قبض موبایل همراهم را پرداخت کنم.

بشارت پزشکی: اخیرا برخی از محققان ژاپنی‌الاصل، علی‌رغم چشمان تنگ زیبایی که دارند، موفق به کشف و مشاهده علت سفیدی مو شده و عامل استرس را باعث و بانی آن اعلام کرده‌اند. استرس  از طریق ایجاد تغییر درDNN و دستکاری ژنتیکی، کار خودش را انجام می‌دهد و موهای مشکی و جوان را از رو می‌برد و سفیدرو می‌کند. با این حساب  پیش‌بینی می‌شود که بزودی نسل جدید کشور ما شاهد موهای همیشه مشکی بدون یک تار موی سفید باشند. چیزی که در مملکت ما وجود ندارد، استرس است. استرس یک چیز غربی است و محکوم است. این روزها فقط یک مقدار ریزش مو و ابرو داریم که بیشتر فصلی است و جای نگرانی خاصی نیست. در قدیم هم در همین مملکت طاسی سر بود که بتدریج برطرف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها