کد خبر: ۲۵۸۵۶۸

 ــ مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه سرکه در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی یا کاشی و سرامیک است.

ــ لکه‌های مداد رنگی بچه‌ها روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیر دندان پاک کنید.

ــ لکه‌های مداد آرایشی یا مداد شمعی را با پنبه آغشته به روغن بچه پاک کنید.

ــ شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را می‌توان با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر از بین برد.

ــ واکس اتومبیل تمیز کننده خوبی برای کاشی است. آن را به کار گیرید و پیش از خشک شدن با دستمال نرم مالش دهید.

ــ برای پاک کردن لکه از روی آجر، سطح مورد نظر را با آجر مشابه دیگر بسایید و یا از تکه‌ای سنباده نرم کمک بگیرید.هرگز یخچال را در نزدیکی اجاق گاز یا آبگرمکن قرار ندهید، زیرا حرارت ناشی از پخت و پز اجاق گاز، باعث کاهش عمر دستگاه می‌شود. به علاوه محل استقرار یخچال باید بین 15 تا 20 سانتی‌متر از دیوار فاصله داشته باشد.

تمیز کردن فریزر

سبزیجات، گوشت مرغ، ماهی و گوسفند، هر کدام را در طبقه مخصوص قرار دهید. به تاریخ بسته‌ها دقت کنید و مواد را بر اساس تاریخ مصرف آنها در دسترس بچینید و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید. روی هر بسته جدیدی که در فریزر می‌گذارید تاریخ بزنید. فهرستی از مواد موجود در فریزر تهیه کنید تا راحت‌تر بتوانید آنها را پیدا کنید.

تمیز کردن یخچال

میوه‌ها و سبزیجات فاسد شده را دور بریزید. تمام طبقات یخچال را در آورید، دیوارها و طبقه‌ها را تمیز کنید. مواد شبیه به هم را در یک طبقه جای دهید. داروها و مواد تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید.

تمیز کردن دستمال آشپزخانه

برای تمیز کردن دستمال‌ها یا اسفنج‌های جرم گرفته آشپزخانه، ابتدا آنها را مدتی در محلول آب و نمک خیس کنید، تا سریع‌تر تمیز شوند.

رفع بوی تخته نان

وقتی گوشت ماهی و یا سبزیجات بودار را روی تخته نان‌بری خورد می‌کنید بوی آنها را به خود جذب می‌کند برای از بین بردن بوی پیاز، سیر و یا ماهی یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده روی سطح تخته بمالید یا آن‌که خمیری از جوش شیرین و آب درست کرده و روی تخته گذاشته سپس آب بکشید.

رفع بوی نامطبوع سنگ کنار ظرفشویی

با مقداری پوست لیمو ترش یا پرتقال می‌توان در رفع بوی بد موفق بود.

رفع بوی ظروف پلاستیکی

برای از بین بردن بوی بد ظروف دردار و جعبه‌های پلاستیکی روزنامه مچاله شده را در داخل ظرف قرار داده و در را محکم ببندید و بگذارید تمام شب را به همان حال بماند.

تمیز کردن رنده

برای تمیز کردن رنده، مقداری نان خشک روی آن بمالید و سپس براحتی آن را بشویید.

تمیز کردن تخته آشپزخانه

جهت پاکسازی تخته آشپزخانه که معمولاً در اثر خرد کردن سبزی‌های مختلف رنگ می‌گیرد، کافی است تخته‌های چوبی را با مقداری سرکه شستشو دهید.

ظروف و بوی نامطبوع غذا

جهت از بین بردن بوی نامطبوع غذا از روی ظروف کافی است ظرف را در آب محتوی کمی سرکه، مدتی خیس کنید و سپس بشویید.

بوی پیاز

جهت از بین بردن بوی پیاز، می توانید دستان خود را قبل و بعد از پوست کندن پیاز، به کمی سرکه آغشته کنید.

تمیز کردن غذا از قابلمه

برای تمیز کردن غذا از قابلمه، آن پر از سرکه کرده و بعد از نیم ساعت، قابلمه را با آب و مایع ظرفشویی براحتی بشویید.

ضدعفونی کردن ظرفشویی آشپزخانه

برای ضدعفونی کردن سینک (ظرفشویی) آشپزخانه، از محلول‌های شیمیایی استفاده نکنید، به جای آنها از محلول نمک استفاده کنید تا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی از آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی روی بدن خودتان در امان باشید.

منبع: تبیان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها