فارس: فعالیت‌های جدید «دنی بویل» فیلمساز غیرمتعارف سینمای انگلستان در کشور هند خواهد بود. موفقیت کلان مالی و اقتصادی میلیونر زاغه‌نشین باعث شده تا وی این کشور آسیایی را به عنوان مرکز جدید فعالیت‌های سینمایی خود انتخاب کند. بویل در اولین قدم با فیلمسازان مطرح سینمای هند همچون شکار کاپور و آنوراگ کاشیاپ که شهرت بین‌المللی دارند و فیلم‌هایی را در آمریکا و انگلستان کارگردانی کرده‌اند، همکاری مشترک خواهد کرد. دنی بویل در سفر هفته گذشته خود به شهر بمبئی با تعدادی از هنرمندان و دست‌اندرکاران سینمای هند گفتگو کرد. شکارکاپور که به واسطه کارگردانی فیلم‌هایی تاریخی مثل «الیزابت» 1 و 2 (با بازی کیت بلانشت) مطرح است، با بویل درباره تازه‌ترین پروژه سینمایی‌اش «پانی( »به معنی آب) صحبت کرد.
کد خبر: ۲۵۸۳۹۹

فیلم جدید جان تراولتا

ایسنا: فیلم «از پاریس با عشق» جدید‌ترین پروژه‌ سینمایی با حضور جان تراولتا برای اکران در اواسط فوریه سال آینده آماده خواهد شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی لوک بسون در ژانر اکشن به تولید خواهد رسید. بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، «از‌پاریس با عشق» براساس فیلمنامه‌ای از لوک بسون و ادبی هاساک توسط پیرمورل کارگردانی می‌شود. جاناتان ریس مایرز، کاسیا اسموتنیک، ملیسا مارس و فارید الوواری از دیگر بازیگران این فیلم به‌شمار می‌روند. «از پاریس با عشق» داستان یک کارمند جوان سفارت پاریس و یک مامور مخفی آمریکایی را به تصویر می‌کشد که برای انجام یک ماموریت ویژه در پایتخت فرانسه به همکاری‌ می‌پردازند. جان تراولتا که چندی پیش پسر 16 ساله‌اش را ازدست داد مدتی از عالم سینما فاصله گرفت. او بازیگر آثاری چون «تغییر چهره» و «شهر دیوانه» در چند سال اخیر در فیلم‌های «گزارش‌های وحشی» و «اسپری مو» حضور موفقی داشته است.

«کارناوال توهمات» در ژانر ترسناک

فارس: صنعت سینمای فرانسه و اسپانیا در یک همکاری مشترک یک فیلم ترسناک را تولید می‌کنند. این فیلم که «کارناوال توهمات» نام دارد، توسط شرکت‌های مستقل فیلمسازی این دو کشور اروپایی جلوی دوربین می‌رود.فیلمنامه فیلم را طلال سلامی و سیریل رولاند نوشته‌اند که هر دو فرانسوی هستند. منتقدان سینمایی می‌گویند «کارناوال توهمات» به نوعی در حال و هوای «یتیم خانه» ساخته خوآن آنتونیو بایونا است. قصه فیلم درباره معلمی است که  دختر 12 ساله‌اش را به مدرسه تابستانی می‌برد که بسیار کسالت‌آور است. این مدرسه در یک‌دهکده ساکت قرار دارد. بتدریج، این دختر هنگام بازی در محیط مدرسه صدایی را می‌شنود، که ظاهراً متعلق به یک دانش‌آموز دیگر است. اما این صدا، مربوط به بچه‌ای است که در حالت نیمه‌ کُما قرار دارد. فیلمبرداری فیلم اواسط سال 2010 شروع می‌شود.

حضور روبرت داوی در فیلم «مرد ایرلندی»

ایسنا: روبرت داوی با پیوستن به پروژه سینمایی «مرد ایرلندی» با بازیگرانی چون وال کلیمر و کریستوفر واکن همبازی شد. از دیگر بازیگران این پروژه می‌توان به وینسنت دی اونو فریو و وینی جونز اشاره کرد. بنابر اعلام هالیوود ریپورتر، مرد ایرلندی که براساس زندگی واقعی یک گانگستر ایرلندی به نام دنی گرینی ساخته می‌شود، توسط جاناتان هنسلیگ کارگردانی می‌شود. روبرت داوی، بازیگر آثاری چون «ارکیده وحشی» که مدتی با عالم سینما فاصله داشت، سال گذشته با فیلم «یک‌سرود آمریکایی» به عرصه هنر هفتم پیوسته است. جاناتان هنسلیگ، خالق آثاری چون «به جنگل خوش آمدید» محصول سال 2007 و «مجازاتگر» محصول سال 2004 میلادی در عرصه نویسندگی و تهیه کنندگی سینما نیز فعال است.

پایان اعتصاب بالیوود علیه مولتی‌پلکس‌ها

فارس: اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای هند به اعتصاب خود علیه مولتی پلکس‌ها پایان داد و صنعت سینمای هند از این اقدام تهیه‌کنندگان استقبال کرد. با پایان یافتن این اعتصاب، سینماهای هند که حدود 2 ماه بود فیلم جدیدی را اکران عمومی نکرده بودند نمایش عمومی محصولات پر سر و صدا و بزرگ بالیوودی را شروع می‌کنند. نمایندگان اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما و مالکان مولتی پلکس‌ها در آخرین جلسه مذاکره خود با یکدیگر به توافق رسیدند و مشکل اصلی خود مبنی بر نحوه تقسیم سود فیلم‌ها را حل کردند. موکش بهات، تهیه‌کننده و فیلمساز مطرح که مدیر اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای هند است، در یک گفتگوی رسانه‌ای گفت: اعتصاب به پایان رسید و از این هفته فیلم‌های جدید در مولتی‌پلکس‌های سراسر این کشور اکران عمومی خواهد شد. اعتصاب تهیه‌کنندگان با هدف فشار روی مالکان مولتی پلکس‌ها انجام شد. مولتی‌پلکس‌ها دو سوم سود حاصل از محصولات سینمایی را برای خود برمی‌داشتند و این در حالی بود که تهیه‌کنندگان خواستار دریافت سود برابر یعنی 50 درصد برای هر یک از طرفین بودند. به گفته بهات، این اعتصاب باعث شد تا نمایش عمومی حدود 45 فیلم به تعویق بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها