با ارسال پرونده به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی

«شهلا» در یک قدمی اجرای حکم

گروه حوادث: با ارسال پرونده اتهامی شهلا جاهد از سوی شعبه 20 دیوان عالی کشور به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی، متهم در یک قدمی مجازات مرگ قرار گرفت. به گزارش «جام‌جم»، شهلا جاهد متهم است سال 81 در غیاب ناصر محمدخانی، همسر فوتبالیست قدیمی را در میدان کتابی تهران به قتل رسانده است. این متهم پس از دستگیری از سوی قاضی وقت شعبه 1154 دادگاه جنایی تهران محاکمه و با توجه به اعترافات و بازسازی دقیق صحنه جنایت به درخواست بازماندگان مرحومه لاله سحرخیزان (مقتول حادثه)‌ به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۲۵۷۳۲۵

پس از محکومیت شهلا که در جلسات دادگاه اعترافات قبلی خود را انکار کرده بود، پرونده وی بارها در دیوان عالی کشور و شعبه‌های تشخیص از سوی قضات باتجربه مورد بررسی قرار گرفت و 28 قاضی حکم صادره از سوی قاضی شعبه 1154 را تایید کردند.

پس از چند مرحله از اعتراض وکلای مدافع شهلا و درخواست از رئیس قوه قضاییه، این پرونده اواخر سال گذشته نیز به شعبه 1147 بعثت ارسال و پس از 2 جلسه رسیدگی به پرونده و ارائه دفاعیات متهم و وکیل‌مدافع وی، قاضی حسین‌پور نیز حکم صادره از سوی دادگاه بدوی را تایید کرد و با اعتراض دوباره عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع متهم، پرونده بار دیگر برای اظهار نظر به شعبه 20 دیوان عالی کشور ارسال شد.

این گزارش حاکی است، پس از بررسی این پرونده، قضات دیوان عالی کشور با اشاره به ماده 18 قانون اصلاح اعاده دادرسی اعلام کردند رای سابق به قوت خود باقی بوده و حکم صادره مبنی بر قصاص متهم لازم‌الاجراست.

پرونده در اجرای احکام

به دنبال اظهارنظر قضات شعبه 20 دیوان عالی کشور، پرونده متهم به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا پس از طی مراحل اداری، حکم متهم به مرحله اجرا درآید.

یادآور می‌شود به دلیل رسیدگی طولانی‌مدت به این پرونده در شعبه‌های مختلف دیوان و تشخیص، سال گذشته والدین مقتول در دیداری که با آیت‌الله شاهرودی، رئیس قوه قضاییه داشتند، از وی درخواست کردند تا حکم متهم اجرا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها