سقوط آزاد ثروتمندان انگلیسی

بحران اقتصادی دنیا سبب شد تا ثروتمندان انگلیسی با کاهش ثروت خود روبه‌رو شوند. طبق گزارش بی‌بی‌سی، در سال 2008 میلادی مجموع ثروت هزار ثروتمند انگلیسی برابر با 413 میلیارد پوند بود؛ در حالی که هم‌اکنون ارزش ثروت این افراد با 158 میلیارد پوند کاهش به کمتر از 258 میلیارد پوند رسیده است. کاهش سطح ثروت در جهان که در اثر بحران مالی دنیا ایجاد شده است سبب شد شمار افراد میلیاردر در دنیا نیز کمتر از قبل شود. در سال 2008 میلادی در مجموع 73 نفر در انگلیس بیشتر از یک میلیارد دلار ثروت داشتند در حالی که در سال جاری میلادی شمار افرادی که بیشتر از یک میلیارد پوند ثروت داشتند، 43 نفر بود. در فهرست امسال و سال گذشته میلادی ثروتمند ترین فرد در کشور انگلیس لاکشمی میتال بود. وی رئیس شرکت فولادسازی میتال است و مالکیت این شرکت را نیز دارد. کاهش قیمت فولاد در کنار بحران‌های مالی و اقتصادی دنیا موجب شد از ثروت او نیز کاسته شود. میتال که در صدر جدول ثروتمندان انگلیسی قرار دارد، با کاهش 61 درصدی ثروت خود در یک سال گذشته روبه‌رو شده است. ثروت وی در سال جاری برابر با 8/10 میلیارد پوند برآورد شده است.
کد خبر: ۲۵۷۲۰۰

مطالعات نشان می‌دهد در 30 سال گذشته تاکنون چنین کاهشی در ارزش ثروت ثروتمندان انگلیس مشاهده نشده بود و این کاهش یکباره نشان داد که اوضاع اقتصادی این کشور وخیم‌تر از چیزی است که انتظار می‌رفت. اهمیت فهرست ثروتمندان در این است که نشان داد حتی میلیاردرها و میلیونرها هم از این بحران بی‌تاثیر نبوده‌اند. مایک الن، یکی از تحلیلگران اقتصادی در این باره می‌گوید: همواره تصور می‌شود بحران‌های اقتصادی و مشکلات مالی طبقات پایین جامعه را هدف قرار می‌دهد و زندگی را بر آنها سخت می‌کند، ولی مطالعه این فهرست و تغییری که در ثروت افراد ایجاد شده است، تایید می‌کند ثروتمندان بیشترین تاثیر را از بحران اقتصادی دنیا پذیرفتند و بیشترین فشار را متحمل شدند.

دومین ثروتمند انگلیسی مرد صنعت نفت روسیه و مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی است. رومان ابراموویچ که در سال گذشته با کاهش 40 درصدی ثروت خود روبه‌رو شد، در جایگاه دوم این جدول قرار دارد. در سال 2008 میلادی ثروت وی 7/11 میلیارد پوند بود، ولی هم اکنون با 40 درصد کاهش به 7 میلیارد پوند رسیده است. الیشر اسمانوف یکی دیگر از میلیاردرهای روس‌تبار انگلیسی که هم‌اکنون بخش زیادی از سهام شرکت آرسنال را به خود اختصاص داده است با کاهش 74 درصدی ثروت خود روبه‌رو شد. در سال 2009 میلادی مجموع ثروت وی برابر با‌5/1 میلیارد پوند اعلام شد. در تکمیل اخبار بد برای جامعه فوتبالی انگلیس به مایک اشلی مالک باشگاه نیوکاسل می‌رسیم. در سال گذشته ثروت وی به نصف کاهش یافت. اشلی در سال 2009 میلادی 700 میلیون پوند ثروت داشت در حالی که در سال قبل از آن ثروت وی برابر با 4/1 میلیارد پوند بود. از دیگر اسامی معروفی که در سال گذشته با کاهش ثروت روبه‌رو شدند می توان به این موارد اشاره کرد. برنی اکسلستون، رئیس طرح فرمول یک انگلیس که در عرض یک سال 934 میلیون پوند از ثروتش را از دست داد. هم‌اکنون مجموع ثروت وی برابر با 46/1 میلیارد پوند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها