62 نفر، معادل دارایی های نیمی از مردم جهان ثروت دارند

براساس گزارش موسسه آکسفام، نابرابری ثروت در جهان به قدری افزایش پیدا کرده است که دارایی های 62 نفر درجهان به اندازه ثروت نیمی از مردم جهان است.
کد خبر: ۸۷۳۸۵۴
62 نفر، معادل دارایی های نیمی از مردم  جهان  ثروت دارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایندیپندنت، موسسه بین المللی آکسفام در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تنها ثروت 62 نفر در جهان معادل مجموع ثروت 3.5 میلیارد نفر (حدود نصف جمعیت جهان) است .

در حالی فقیرها، فقیرتر شده‌اند، ثروتمندان دارایی شان در 12 ماه اخیر افزایش یافته به طوریکه ثروت آنها به 1.76 تریلیون دلار معادل ثروت نیمی از مردم جهان رسیده است .

بر اساس این گزارش در حالی که آمارها در سال 2010 حاکی از این بود که ثروت 388 نفر از ثروتمندان دنیا معادل ثروت 3.5 میلیارد نفر از جمعیت زمین است در سال 2015 این رقم به 62 نفر رسید و ثروت 62 نفر با مجموع 1.6 تریلیون دلار معادل ثروت حدود نیمی از جمعیت زمین است.

گزارش آکسفام در آستانه برگزاری نشست سالانه اقتصادی در داووس سوییس منتشر شده است که همه ساله با حضور مقامات سیاسی و اقتصادی و کارآفرینان و ثروتمندان برگزار می شود.
در گزارش آکسفام همچنین به افزایش شکاف درآمدی و دستمزدی بین زنان و مردان نیز اشاره شده و تاکید شده است این شکاف به جای جبران و کاهش ، تشدید شده است که از میان 62 ثروتمند مطالعه شده 53 تن از آنها مرد هستند .

مترجم: مریم فلاحی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها